arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

مکزیک: دیوار مرزی ترامپ مسئله داخلی آمریکاست

'اندرس مانوئل لوپز ابرادور' رئیس جمهوری مکزیک روز چهارشنبه گفت که دیواری که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در مرز دو کشور بسازد، مسئله سیاسی داخلی این کشور است و در آن موضوع دخالت نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مکزیک: دیوار مرزی ترامپ مسئله داخلی آمریکاستبه گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی؛ لوپز ابرادور که در دسامبر 2018 به قدرت رسیده ، در نشست روزانه خبری اش در واکنش به درخواست اظهارنظر احتمالی وی درباره تازه ترین تلاش دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش برای تامین بودجه دیواری که قصد دارد در مرز جنوبی کشورش احداث کند، به سیاست های انتخاباتی ایالات متحده اشاره کرد.
به گزارش ایرنا؛ نشریه آمریکایی 'نیویورکر' نیز روز چهارشنبه با فریبکارانه و متناقض توصیف کردن سخنان روز گذشته (سه شنبه) ترامپ در کاخ سفید در مورد موضوع جنجال برانگیز تامین هزینه پنج میلیارد و 700 میلیون دلاری ساخت دیوار مرزی با مکزیک، نوشت که او حتی یک استدلال هم مطرح نکرد که چرا ماه گذشته (دسامبر2018) تصمیم گرفت دولت را به علت عدم تامین بودجه دیوار مرزی تعطیل کند.
این روزنامه افزود: ترامپ از بحران تشدید شونده انسانی و امنیتی در مرز جنوبی آمریکا سخن گفت، درحالی که در مرز جنوبی هیچ بحران امنیتی وجود ندارد و موضوعات انسانی هم به علت سیاست های دولت وی مانند جداسازی اعضای خانواده ها و تاخیر در رسیدگی به درخواست های پناهندگی وخیم تر شده است. 
ترامپ که سال های متمادی اظهاراتی برضد مهاجران بیان کرده، اکنون نمی تواند مدعی دلسوزی برای مهاجران شود و حتی پس از این سخنان به ظاهر دلسوزانه نیز گفت: هر روز زندگی با ارزش مردم آمریکا را کسانی به خطر می اندازند که به صورت غیرقانونی از مرزهای ما می گذرند. 
او با توصیف مبسوط جرایم و جنایاتی مانند چاقوکشی و تجاوز، پرسید: چقدر خون بیشتر آمریکایی باید به زمین ریخته شود تا کنگره وظیفه اش را اجرا کند؟ 
رئیس جمهوری آمریکا درباره مشکل ایجاد شده میان کنگره و کاخ سفید درباره تصویب بودجه دیوار مرزی، با متهم کردن دمکرات ها به تامین نکردن بودجه دیوار مرزی برای تعطیل شدن دولت، گفت: راه حل این است که آنها این بودجه را که از مرزها دفاع می کند تصویب و دولت را بازگشایی کنند.
رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که چقدر باید کشته داده شود تا ما درباره امنیت مرزی خود کاری انجام دهیم، ادامه داد: هزینه این دیوار به طور غیرمستقیم از طریق توافق تجاری با مکزیک پرداخت خواهد شد.
ترامپ مدعی شده که هر هفته 300 آمریکایی فقط به دلیل مصرف ماده مخدر هروئین جان می دهند که 90 درصد آنها از طریق مرزهای جنوبی وارد می شود.
تارنمای هیل نیز به نقل از گفت وگوی الکساندریا اوکازیو کورتز جوان ترین عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی سوگند یاد کرده با تلویزیون ام اس ان بی سی در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد امنیت مرزی، نوشت: مهاجرانی که خواهان ورود به خاک آمریکا هستند، بیشتر از ترامپ براساس سنت آمریکایی رفتار می کنند.
وی در ادامه با انتقاد از سیاست های مهاجرتی ترامپ و «ضد آمریکایی» خواندن آنها، گفت که وی به طور سازمان یافته حتی جلوی مهاجرت قانونی را نیز گرفته است.
این نماینده کنگره آمریکا گفت: «ترامپ با تمام افرادی که می توانند به طور قانونی وارد کشور شوند می جنگد و آن ها را وادار می کند تا به طور غیرقانونی به خاک کشور وارد شوند، سپس به غیرقانونی بودن مهاجرت آن ها حمله می کند». 
اختلاف نظرها میان ترامپ و کنگره بر سر بودجه این دیوار مرزی، 19 روز است که بخشی از دولت آمریکا را تعطیل کرده است.
اوکازیو کورتز در مورد پافشاری ترامپ برای ساخت دیوار مرزی گفت: «رئیس جمهوری برای عملی کردن یک رویای انتخاباتی که اکثر مردم آمریکا مخالف آن هستند، دستمزدهای مردم عادی را گرو گرفته است».
این نماینده جوان دمکرات کنگره و منتقد سرسخت سیاست های ترامپ، روز یکشنبه نیز در گفت وگو با تلویزیون سی بی اس نیوز بر نژادپرست بودن وی تاکید و در توئیتی از فشارهای نمایندگان جمهوریخواه کنگره برای اختصاص منابع مالی مطلوب خود برای تامین امنیت مرزی، با عنوان «گروکشی» یاد کرده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان