arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

مجلس فلسطین: محمود عباس کفایت سیاسی ندارد

مجلس قانونگذاری فلسطین امروز/چهارشنبه/ با اکثریت آرا به نداشتن کفایت سیاسی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان رای داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس فلسطین: محمود عباس کفایت سیاسی نداردروزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' نوشت بر اساس گزارش کمیسیون سیاسی مجلس قانونگذاری فلسطین، دوران ریاست محمود عباس به پایان رسیده و وی دیگر صلاحیت سیاسی و قانونی این منصب را ندارد. 
در این راستا مجلس قانونگذاری فلسطین امروز با تشکیل یک جلسه و با اکثریت آرا به عدم کفایت سیاسی محمود عباس رای داد.
چندی پیش محمود عباس تهدید کرده بود انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین را اعلام می کند، از سال 2006 اغلب کرسی های این مجلس در اختیار جنبش مقاومت اسلامی حماس است.
بنا به نوشته تارنمای رای الیوم 'احمد بحر' معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین طی جلسه مجلس قانونگذاری تصریح کرد: محمود عباس با نقض قوانین فلسطین و دادن امتیازهای سیاسی به اشغالگران دیگر کفایت ریاست بر مردم فلسطین را ندارد. 
وی افزود: خروج کارمندان تشکیلات خود گردان از گذرگاه رفح توسط محمود عباس اقدامی است که در راستای همراهی با معامله قرن اتخاذ شده است، وی با این اقدام در پی ضربه زدن به اتحاد مردم فلسطین و جدا کردن غزه از کرانه باختری است. 
پیشتر نیز 'فوزی برهم' سخنگوی حماس تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای خروج کارکنانش از گذرگاه رفح را در راستای اجرای بندهای معامله قرن دونالد ترامپ است. 
جنبش فتح و حماس از سال 2007 با یکدیگر دچار اختلافاتی شدند که تا امروز نیز ادامه داشته است، در آخرین تلاش برای برقراری صلح در 20 مهر (12 اوکتبر) با میانجیگری مصر توافقنامه سازش میان دو طرف به امضا رسید. 
مهم ترین موضوعاتی که دو جنبش فلسطینی بر سر آن به توافق رسیدند شامل این موارد بود: 
کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر گذرگاه های تجاری و دیگر گذرگاه های واقع در نوار غزه ، تشکیل دولت وحدت ملی و تعیین یک فرد میانه رو به عنوان رییس دولت جدید که از مقبولیت تمامی طرف های فلسطینی برخوردار باشد. 
اما این توافقنامه به دلیل باقی ماندن اختلافات، به طور کامل به مرحله اجرا در نیامد. 

نظرات بینندگان