arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۰۹۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

صفار هرندی: بخش کمی از بودجه به مراکزی همچون موسسه آیت الله مصباح و جامعه المصطفی اختصاص پیدا می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بودجه فرهنگی بخش محدودی از بودجه دولت است و برخی از مقامات دولتی در خصوص بودجه این مراکز آدرس غلط می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بودجه فرهنگی بخش محدودی از بودجه دولت است و برخی از مقامات دولتی در خصوص بودجه این مراکز آدرس غلط می‌دهند.

به گزارش «انتخاب»؛ محمد حسین صفار هرندی ظهر امروز در همایش بصیرتی در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت قیام 19 دی اظهار کرد: مردم شهر قم در روز 19 دی سال 1356 در اعتراض به درج مقاله توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات قیام کردند و این قیام شروع سلسله قیام‌های مردمی در شهرهای مختلف در اعتراض به رژیم طاغوت بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در دی ماه شاهد اعتراضاتی در کشور بودیم که گرچه در ظاهر بهانه‌های موجهی داشت، اما ضد انقلاب در نهایت بر این اعتراضات سوار شدند، طراحی این بود که با این اغتشاشات یاد حماسه نهم دی و قیام 19 به فراموشی سپرده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حماسه نهم دی نشان داد که رابطه مردم شهرهای مختلف ایران با اهل‌بیت(ع) گسستنی نیست، اما با این وجود شاهد بودیم که سران فتنه در 25 بهمن سال 89 فراخوان تظاهرات دادند تا شاهد تبدیل ایران به سوریه دیگری باشیم.

صفار هرندی فتنه انگیزی در سوریه را انتقامی از محور مقاومت دانست و تصریح کرد: مستکبران به دنبال این بودند که ایران هم مانند سوریه دچار درگیری شود، اما مردم کشورمان با هوشیاری مانع از تحقق این توطئه شدند.

وی ادامه داد: روز 17 دی سالگرد دستور کشف اجباری حجاب به دستور رضاخان است و فتنه گران می‌خواستند در سال جاری این روز را به روز برای اغتشاش در کشور تبدیل کنند، اما هوشیاری مردم و دستگاه‌های امنیتی این توطئه را ناکام گذاشت، فتنه گران چنین توطئه‌هایی را در تابستان امسال داشتند که شکست خوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فتنه گران همیشه تلاش کردند که روزهای تاریخی همچون 9 دی، 19 دی و 13 آبان را برای مردم به فراموشی بسپارند و سعی کنند که روزهای جدیدی را برای مردم بسازند، در این راستا در 13 آبان سال 88 به جای ابراز برائت از استکبار جهانی، شعار علیه مرگ بر آمریکا سر دادند.

صفار هرندی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی اظهار کرد: این حوزه‌ها در طول تاریخ انقلاب، نقش راهبری را برای عموم مردم داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص ضرورت دوری مدیران کشور از تجمل گرایی سخن گفتند که این سخنان به صورت علنی بوده است.

وی بودجه نهادهای فرهنگی کشور را حدود یک تا دو درصد از بودجه کشور دانست و خاطرنشان کرد: بخش کمی از این بودجه به مراکزی همچون موسسه امام خمینی(ره) و جامعه المصطفی اختصاص پیدا می‌کند، برخی از مقامات دولتی در خصوص بودجه این مراکز آدرس عوضی می‌دهند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
در این شرایط سخت که ناشی از تفکرات همین موسسات است حداثل انتظار است که کمی به خود سختی بدهند و هزییه کمتری داشته باشند . هر جه تولید علم کردید بس است تا انشالله بعد از گشایش کارها دوباره بودجه میلیادری تامین می شودو دوباره تولید.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
کمی ، چقدر است ؟
وقتی هنوز ۱۲۸۰۰۰ مدرسه سیستم گرمایی مناسب و ایمن ندارند و ۶۰ درصد مدارس تهران ایمن در مقابل زلزله نیست
سیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
حوزه‌باید‌متکی‌به‌سهم‌امام‌باشد،نه‌مالیات.حوزه‌‌هرچه‌بیشتر‌به‌بودجه‌دولتی‌وابسته‌باشد
استقلالش‌مخدوش‌می‌شود.اگرازآقایان‌سؤال‌شود‌که‌پرداخت‌مالیات‌به‌دولت‌جایگزین
سهم‌امام‌می‌شود‌یانه‌،پاسخ‌شان‌منفی‌است.بنابراین‌اشخاصی‌که‌هم‌مالیات‌پرداخت‌
می‌کنندوهم‌سهم‌امام،منطقی‌نیست‌که‌حوزه‌ازهردوی‌آن‌ها‌تأمین‌گردد.
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
آیا با همین پول هر ساله آنها نمی‌توان یک شهرستان را تهی از بیکار کرد. با بودجه سالیانه هر کدام از اینها میتوان چندین کارخانه عظیم احداث کرد...
نکند این پول ها برای برخی‌ها کم جلوه می‌کند.
ناشناس
|
Bolivia, Plurinational State of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
اين مراكز را خصوصي كنند تا بودجه دولت مصرف نكند.
ناشناس
|
Argentina
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
اصلا چرا باید موسسات خصوصی از بودجه دولتی استفاده کنند؟ در ثانی ارقام بودجه خود نشان می دهد که بودجه این نهادها چقدر است. آقای هرندی خودش را به خواب زده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
برخی از مقامات دولتی در خصوص بودجه این مراکز آدرس عوضی می‌دهند....::: جناب آقای صفار هرندی لطفا" برای روشن شدن اذهان عمومی شفاف بیان دارید که چرا " آدرس عوضی می دهند " ؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان