arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

مخالفت چين با تحريم‌هاي غرب عليه ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه چين اعلام كرد كه با تحريم‌هاي يك جانبه عليه ايران مخالف است

به گزارش انتخاب، آمريكا، انگليس و كانادا روز دوشنبه تحريم‌هاي جديدي را عليه بخش انرژي و مالي ايران اتخاذ كردند و فرانسه پيشنهاد تحريم‌هاي جديد "بي‌سابقه‌اي" را داد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، ليو ويمين، سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز چهارشنبه در يك كنفرانس خبري با تكرار لزوم مذاكرات و گفت‌وگوها در جمع خبرنگاران گفت:‌ چين همواره با تحريم‌هاي يك جانبه عليه ايران مخالف است وحتي با گسترش چنين تحريم‌هايي بيشتر مخالف است. ما معتقديم كه فشار و تحريم نمي‌تواند موضوع هسته‌يي ايران را به صورت اساسي حل كند و فقط مسائل را دشواتر خواهد كرد.تشديد درگيري‌هاي براي صلح و ثبات در منطقه مفيد نيست.

اين اقدام دولت‌هاي غربي در خارج از چارچوب سازمان ملل انجام مي‌گيرد و روسيه و چين در اين چارچوب معتقدند كه نبايد ايران در معرض تحريم‌ها قرار بگيرد.

روسيه اقدامات آمريكا عليه ايران را "غيرقابل پذيرش" دانسته است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي وزارت خارجه چين تاكيد كرد كه تحريم‌هاي جديد‌ غرب عليه ايران به جاي اينكه موضوع هسته‌يي ايران را حل كند وضعيت را بد‌تر خواهد كرد.

ليو علاوه بر آن خواستار "گفت‌وگو و همكاري" بيشتر بين همه كشورهاي دخيل "براي حل مناسب موضوع هسته‌يي ايران از طريق مذاكرات" شد.

پكن بارها در برابر پيشنهادات غرب براي اعمال تحريم‌هايي كه مي توانند واقعا روابط تجاري با ايران را كه سومين توليد كننده چين است محدود كنند، مقاومت كرده است.
نظرات بینندگان