arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

پمپئو مدعی رابطه عراق و اسراییل شد

خبرگزاری های عراق سخنان پمپئو در جریان سخنرانی در دانشگاه قاهره را منتشر کرده اند که اذعان کرده که 'تحرکات آمریکا در منطقه برای حمایت از اسرائیل است'، وی درهمین سخنرانی ادعای اسرائیلی ها را تکرار کرده که بتازگی مدعی سفر چندتن از شخصیت های عراقی به سرزمین های اشغالی شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو  مدعی رابطه عراق و اسرایل شدایرنا نوشت: خبرگزاری های عراق سخنان پمپئو در جریان سخنرانی در دانشگاه قاهره را منتشر کرده اند که اذعان کرده که 'تحرکات آمریکا در منطقه برای حمایت از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است'، وی درهمین سخنرانی ادعای صهیونیست ها را تکرار کرده که بتازگی مدعی سفر چندتن از شخصیت های عراقی به سرزمین های اشغالی شده اند. 
پمپئو گفته است 'چه کسی فکر می کرد که اسرائیل با عربستان و عراق روابط برقرار کند'. 
با طرح ادعای برخی منابع صهیونیستی مبنی بر سفر چندتن از نمایندگان کنونی و سابق پارلمان عراق به فلسطین اشغالی، و تکذیب قاطع آن از سوی این شخصیت ها، ناظران مسائل سیاسی در عراق هدف از این ادعاهای بدون سند را فتنه انگیزی در کشورشان ارزیابی کردند. 
اکنون به نظر می رسد، پمپئو نیز که به گفته خود همه تحرکات منطقه ای مقامات کاخ سفید بخاطر حمایت از رژیم صهیونیستی است، به خط تبلیغاتی صهیونیست ها پیوسته است تا بگونه ای انزوای این رژیم کودک کش و نفرتی که عراقی ها به آن دارند را به چالش بکشند.
ادعاهای اخیر صهیونیست ها که بدون ارائه اسناد و مدارک و صرفا ذکر چند نام مطرح شده است، واکنش های بسیاری در عراق بدنبال داشت. 
'هاشم الرکابی' رئیس دفتر نوری مالکی نخست وزیر اسبق و معاون رئیس جمهوری سابق عراق گفت که این ادعاها دروغی بیش نیست و تنها با هدف کشاندن دیگر کشورها به عادی سازی روابط با اسرائیل صورت می گیرد. 
وی گفت: این ادعا که سه هیات عراقی در خصوص بحث های مربوط به ایران و عادی سازی روابط به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند از همان جوک ها و دروغ های اسرائیلی هاست که ما به شنیدن آن عادت داریم. 
الرکابی افزود: عراق کشوری است که نگاه و تصمیم روشنی در قبال ماهیت خصمانه رژیم صهیونیستی دارد و این روش ها که با برخی دیگر از کشورهای عربی انجام می دهند، روی عراق کارساز نخواهد بود. 
یک عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نیز گفت که این یک بازی جدید تل آویو است تا در عراق فتنه به پا کند. 
'فرات التمیمی' اعلام کرد که ما در عین حال در نشستی که با وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در داخل کمیسیون خواهیم داشت، در کنار بحث درباره موضع منسوب به وی در مورد مساله فلسطین، این موضوع را نیز جویا خواهیم شد. 
وی همچنین از دستگاه های امنیتی و پلیس خواست که نسبت به ارائه توضیحات و بیان حقیقت در این خصوص اقدام کنند. 
'حسن الکعبی' نائب رئیس اول پارلمان عراق نیز دیروز چهارشنبه از وزارت امور خارجه و نیز کمیسیون روابط خارجی پارلمان خواست درخصوص ادعاهای مطرح شده تحقیق کنند. 
با اوج گرفتن واکنش ها به این فتنه انگیزی صهیونیست ها و طرح برخی اتهامات متقابل در میان احزاب سیاسی عراق، رسانه های عراق روز پنجشنبه از دستور 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان این کشور، برای تشکیل تشکیل یک کمیته تحقیق در این باره خبر می دهند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان