arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

بازار داغ تبلیغات گردشگری خارجی برای نوروز ۹۱/ ترکیه، ۶۰ هزار تومان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرآنلاین: آژانس های مختلف برای تعطیلات سال نوی میلادی و نوروز، تبلیغات خود از اواسط پاییز آغاز کرده اند

باران پاییزی در استانهای مختلف کشور می بارد و تا نوروز 4ماه باقی مانده، اما آژانسهای مسافرتی و تورگردانان، فعالیت تبلیغاتی خود را برای اولین روزهای تعطیلات نوروز، آغاز کرده اند. برخی با هدف گرفتن تعطیلات سال نوی میلادی، مردم را برای رفتن به سرزمینهای اروپایی تشویق می کنند و برخی از آژانسها نیز وعده دیدار با سواحل دریای سیاه و تورهای فرهنگی قونیه در ترکیه به مردم می دهند.

در بالای لیست تمام این تبلیغات نیز تلاش برای بردن مردم به ترکیه خودنمایی می کند. جایی که سالانه بیش از یک میلیون و 750 هزار مرتبه، از ایرانیان پذیرایی می کند. اکنون برخی از آژانسهای مسافرتی هم با یاد گرفتن ساز و کار قانونی بردن مسافر به خارج از کشور و استفاده از دلارهای مسافرتی، پاسپورت مسافران خود را می گیرند تا از سهمیه قانونی ارزی استفاده کنند. نتیجه این می شود که با کمتر از 60 هزار تومان می توان به سرزمین ترکها سفر کرد.

برای گرفتن بلیط رفت و برگشت و اقامت کمتر از یک هفته در استانبول و سایر شهرهای گردشگری دیار بکر، آژانسهای تهران قیمتهایی از 160 هزار تا یک میلیون تومان را پیشنهاد می دهند.

کشورهای اروپایی هم مشتریان خود را دارند. برخی تورهای گردشگری در تهران، با تبلیغات فراوان از مشتریان خود می خواهند برای سپری کردن یک هفته ای در پایتختهای معروف اروپا، مانند لندن، رم و پاریس، قیمتهایی از 2 و نیم تا 6 میلیون تومان را بپردازند، البته برای هر نفر، یعنی یک خانواده 4 نفره، باید 10 تا 24 میلیون تومان برای مسافرت اروپایی نوروز خود، هزینه کند.

البته هزینه رفتن به پایتختهای نزدیکتر اروپایی مانند مسکو و کیف و اقامت یک هفته ای در سرمای استخوانسوز این شهرها، از 2 میلیون تومان شروع می شود، هر چند قیمت بلیط هواپیما برای این مقاصد تا 200 هزار تومان هم کاهش یافته، البته با دادن پاسپورت و داستان ارز مسافرتی.

برخی از تورهای گردشگری نیز بردن مسافران به آمریکای لاتین را برای نوروز، پیشنهاد می دهند. اقامت رویایی در سواحل ریودوژانیرو و یا آمازون برای هر فرد، 3 تا 4 میلیون تومان هزینه دارد که بسته به اقامت در هتلهای درجه سه و دو تا یک، گاهی تا 7 میلیون تومان هم خرج بر می دارد. در این میان، از کشورهای آفریقایی مانند آفریقای جنوبی هم می توان نام برد که مشتریان خود را دارد، ولی تبلیغات برای گذراندن تعطیلات نوروز در سرزمین الماس، به مردم می گوید برای پرداخت 2 تا 3 میلیون تومان، خود را آماده کنند.
 
جنوب شرق آسیا، گردش های متوسط

در وسط لیست بلندبالای کشورهای خارجی که از نزدیک ترین آنها، مانند سرزمینهای حاشیه خلیج فارس شروع می شود و تا آن سوی کره خاکی ادامه دارد، کشورهای جنوب شرق آسیا، وضعیت متوسطی دارند.

رفتن به این کشورها، مانند تایوان، تایلند، اندونزی و مالزی، از 600 هزار تومان هزینه دربردارد تا تورهای گرانقیمتی که رفتن به سرزمین چشم بادامیها را تا حد 2 میلیون تومان بالا برده است. در وسط این لیست هم معمولا قیمت سفر در روزهای نوروز برای مقاصد آسیای شرقی، 900 تا یک میلیون تومان، اعلام شده است.

هر چند برخی از تورها تبلیغات می کنند "تمام اقساط" مردم را برای بردن به سرزمینهای دیگر، سوار هواپیما می کنند، ولی قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر این تورها، نشان می دهد هر "قسطی" بودنی، بی حکمت نیست.
 
افول تورهای سوریه و عراق

گردشگری مذهبی خارجی در روزهای اخیر، از کاهش قابل توجهی برخوردار شده است. به دلایل مختلف از جمله ناامنی و مشکلات سیاسی در کشورهای سوریه و عراق، پروازهایی که به مقصد دمشق و بغداد از ایران بلند می شوند، کمتر شده.

در گزارشی که دیروز میراث فرهنگی منتشر کرد نشان می داد یک سوم از پروازهای عتبات، کم شده است. در این گزارش برخی مشکلات امنیتی در سوریه، به عنوان اصلی ترین دلیل کاهش پروازها عنوان شده است.

یداله آقایی مدیر کل روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور دراین‌باره اعلام کرده است: «مسائل امنیتی از جمله مهمترین موضوعات گردشگری است که توجه به آن در شرایط فعلی سوریه منجر به کاهش 31 درصدی پروازهای بین‌المللی به عتبات شده‌است.»

مشکلات اخیر عراق از جمله بمب گذاریهایی که بر سر راه اتوبوس زائران انجام شده، بستن برخی از پایانه های مرزی مشترک بین ایران و عراق و همچنین کیفیت پایین اقامتگاه های شهرهای زیارتی عراق، به همراه سختگیری مرزداران این کشور، در روزهای گذشته، استقبال مردم از این کشور را کمتر کرده، هر چند آمار رسمی و قابل اتکایی در این مورد منتشر نشده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید حسینی
|
TURKEY
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
0
68
شما از کاهش مسافرت به سوریه و عراق خبر می دهید در حالی که اصولاً نباید سفری به این دو کشور با شرایط حاضر در این کشور ها صورت گیرد هر دولت خارجی دیگری بودی به اتباغ خود توصیه می کرد از سفر به این دو کشور خودداری کنند در حالی که در ایران برای سفر مخاطره آمیز تشویق نیز می شود از دید مسئولین مربوطه اگر حمله ای نیز صورت گرفت بمبی منفجر شد و... مهم نیست تعدادی ایرانی مرده اند فدای سر روابط با بشار و ....
نظرات بینندگان