arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

معرفی فیلم های جشنواره فجر«سونامی»

در ابتدا جزئیات زیادی از این فیلم منتشر نشد تا اینکه اردیبهشت ماه بهرام رادان عکسی از خود با گریم «سونامی» منتشر کرد. پس از انتشار این عکس، ویدیوهایی هم از تمرینات ورزشی مهرداد صدیقیان برای بازی در «سونامی» هم منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گزارش «انتخاب»،اوایل بهار امسال بود که خبر آمد فرزند رسول صدرعاملی قصد دارد اولین فیلم سینمایی اش را جلوی دوربین ببرد. در ابتدا جزئیات زیادی از این فیلم منتشر نشد تا اینکه اردیبهشت ماه بهرام رادان عکسی از خود با گریم «سونامی» منتشر کرد. پس از انتشار این عکس، ویدیوهایی هم از تمرینات ورزشی مهرداد صدیقیان برای بازی در «سونامی» هم منتشر شد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی ور، فرشته حسینی، امیر مهدی ژوله و محمدرضا غفاری اشاره کرد.

نکات حاشیه ای
در زمان فیلمبرداری «سونامی» قهرمانان تکواندو ایران از جمله هادی ساعی و کیمیا علیزاده به پشت صحنه این فیلم رفتند و با بازیگران آن دیدار و از ساخت درام های ورزشی در سینمای ایران استقبال کردند. یکی دیگر از نکات حاشیه ای این فیلم بعد از تغییر ناگهانی تهیه کننده آن به مصاحبه امروز میلاد صدرعاملی باز می گردد. او در پاسخ به این پرسش که آیا حضور «سونامی» در بخش نگاه نو جشنواره فجر تنها به دلیل پشتوانه نام رسول صدر عاملی بوده به کنایه گفت: «وقتی فیلم در جشنواره دیده شود، پاسخ سوال خیلی از افراد داده می شود.»

نکات جذاب
قطعا ساخت درام های ورزشی می تواند به سینمای ایران جذابیت زیادی بدهد، زیرا برخلاف سینمای جهان در ایران فیلم های ورزشی خیلی موفق نبودند و «سونامی» شاید بتواند با موفقیتش سایر کارگردانان را به ساخت فیلم های ورزشی ترغیب کند. یکی از دیگر نکات جذاب این فیلم بازی بهرام رادان و مهرداد صدیقیان در نقش اعضای تیم ملی تکواندو ایران است و بسیاری منتظر هستند که بازی این دو بازیگر را روی شیاپ چانگ ببینند.
.
شانس جایزه
در حالی که بسیاری از خبرنگاران احتمال می دادند «سونامی» به عنوان یکی از فیلم اولی ها به بخش سودای سیمرغ راه یابد، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا فیلم میلاد صدرعاملی تنها در بخش «نگاه نو» به نمایش درآید. اما «سونامی» برای کسب جایزه از جشنواره سی و هفتم خیلی هم کم شانس نیست و جزو فیلم هایی به حساب می آید که احتمالا می تواند سیمرغ های بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را از بخش «نگاه نو» جشنواره فجر دریافت کند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مشاور کارگردان: پرویز شهبازی
مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر
تدوین: بهرام دهقانی
موسیقی: کریستف رضاعی

 

کارگردان: میلاد صدرعاملی
نویسندگان: میلادصدرعاملی، علی اصغری، محمدرضا صدرعاملی
تهیه کننده: علی سرتیپی

نظرات بینندگان