arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

احمدی نژاد: برای کسی که به نان شب محتاج است آزادی چه مفهومی دارد؟

رییس جمهور: نمی شود چند نفر بی فرهنگ همه فرهنگ ها را نابود کنند/برای کسی که به نان شب محتاج است آزادی چه مفهومی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت:
محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در آیین افتتاح همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری در ایران در محل سالن همایش های برج میلاد افزود: جهان نیازمند یک نظم جدید مبتنی بر عدالت و محبت است که در خدمت همه ملت ها قرار گیرد و زمینه تحقق سعادت، کرامت و رشد آنها را فراهم کند. ملت ایران در تمام مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود با سایر ملت های جهان به دنبال یک نظم جدید است.
وی خاطرنشان کرد: چنین نظمی خواهد آمد چرا که این امر، وعده خداوند و پیامبران الهی است.
اهم سخنان اهمدی نژاد را در ادامه بخوانید:

    * نمی شود چند نفر یا چند دولت و یا چند گروه سرمایه دار بی فرهنگ فقط به دنبال منافع خود باشند و همه فرهنگ ها، اندیشه ها و محبت در جامعه بشری را به خاطر رسیدن به منافع خود نابود کنند. بدون تردید چنین نظمی سعادت، کمال و پیشرفت را برای جامعه بشری به دنبال نخواهد داشت.
    * امروز ملت بزرگ ایران و کشور ایران با استعدادهای ویژه و بعضا استثنایی آماده است تا براساس عدالت و محبت در ماموریت بزرگ ساختن جامعه بشری و ایجاد پیشرفت برای ملت ها مشارکت کند. ما دست همه کسانی را که برای خدمت به بشریت، عدالت و محبت فعالیت می کنند می فشاریم و دست پیمان و همکاری را به سمت کسانی که برای فعالیت های سازنده اقتصادی تلاش می کنند دراز می کنیم.
    * از فعالیت های اقتصادی باید به عنوان فرصتی برای تنظیم روابط سالم بین ملت ها بهره گرفته شود. فعالیت اقتصادی، فرصتی برای کمال و شکوفایی استعدادهای حقیقی انسان ها است.
    * فعالیت اقتصادی باید در خدمت انسان و در خدمت انسانیت انسان ها قرار گیرد نه این که انسان ها و روابط سالم و انسانی میان ملت ها قربانی فعالیت های اقتصادی و سود جویی ها شود.
    * قبل از شروع هر بحثی باید خود انسان را مورد بررسی قرار داد و اگر تعریف درستی از انسان ارایه شود، رابطه همه موضوعات با او نیز قابل تعریف خواهد بود.
    * هدف انسان از همه تلاش هایی که در این دنیا انجام می دهد دستیابی به سعادت است و ما معتقدیم انسان، موجودی آزادی طلب است و مطالبه آزادی در فطرت هر انسانی قرار دارد.
    *  اصل انسانیت انسان در سایه حاکمیت عدالت محقق خواهد شد و عدالت، زیباترین، بهترین و مهمترین عامل تنظیم کننده روابط میان ملت ها است.
    * در حاکمیت عدالت همه سود می برند. از حدود هفت میلیارد نفر جمعیت جهان، بیش از 3 میلیارد نفر در فقر به سر می برند.
    * اگر عدالتی در کار نباشد، آزادی مفهوم ندارد، عدالت یعنی فرصت آزادی برای آحاد انسان ها و بنابراین هر کسی که به دنبال آزادی است اول باید در جستجوی عدالت باشد.
    * کسی که به نان شب خود هم محتاج است، آزادی برای او چه مفهومی دارد؟ اگر مناسبات سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان یک سویه و ناعادلانه باشد آزادی دیگر مفهومی خواهد داشت.
    * برخی مواقع کسانی پیدا می شوند که آنقدر دلشان از محبت خالی می شود که رتبه و جایگاه آنها حتی از حیوانات درنده هم نازل تر می شود.
    *  صد نفر به خاطر زیاده خواهی و چپاول سرزمین دیگران، بیش از 70 میلیون انسان را در جنگ های اول و دوم جهانی کشتند. در همین سال های اخیر، عده کمی در مراکز قدرت جهان برای خروج از بن بست و تسلط بر منابع خاورمیانه، عراق و افغانستان را به اشغال خود درآوردند و بیش از یک میلیون انسان را کشتند و پنج میلیون نفر را آواره کردند.

نظرات بینندگان