arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

سوء استفاده جنسي مربي فوتبال از 8 بازيكن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود گذشت بيش از يك هفته از خبر رسوايي سوءاستفاده جنسي مربي فوتبال دانشگاه پنسيلوانيا، اعتراضات به اين فاجعه‌ي انساني هنوز ادامه دارد.
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، جو ساندوسكي كمك مربي پيشين فوتبال متهم به سوءاستفاده جنسي از 8 پسربچه در طول سال‌هاي 1994 تا 2009 است. براساس گزارش كميته تحقيقي كه به اين منظور تشكيل شده است، اين سوءاستفاده‌ها در رختكن و دوش سالن ورزشي دانشگاه پنسيلوانيا صورت گرفته است.

در جريان اين رسوايي بزرگ دو تن از مسوولان دانشگاه نيز اخراج شده‌اند. اين دو نفر متهم هستند كه بر گزارشات ارايه شده به دانشگاه مبني بر سوءاستفاده جنسي از يك پسر 10 ساله در رختكن سالن ورزشي اين دانشگاه سرپوش گذاشته‌اند.

هرچند به گفته‌ي دادستان‌هاي پنسيلوانيا كه پيگير موضوع هستند، اين اتفاق كه مقامات ايالت پنسيلوانيا چنين رفتارهايي را گزارش نمي‌دهند چيز عجيبي نيست.

مطالعات در طول دو دهه‌ي گذشته نشان مي‌دهد نزديك به دو سوم استادان از اعلام اين حوادث سر باز مي‌زنند.

 بيشتر كودكاني كه مورد سوءاستفاده «ساندوسكي» قرار گرفته‌اند از خانواده‌هاي تك والد هستند. در اين جايگاه مادران سعي دارند يك مرد را به عنوان الگو به پسرانشان معرفي كنند كه اين رفتار مادران گاهي به يك كابوس براي آنها تبديل شده است.

پنسيلوانيا ايالتي است در شرق آمريکا و يکي از ايالت‌هاي ساحلي اقيانوس اطلس آمريکاست. پايتخت آن هريسبورگ و شهرهاي مهم آن پيتسبورگ و فيلادلفيا است.
نظرات بینندگان