arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

استقرار کماندوهای ترکیه‌ای در مرزهای ادلب پس از کنترل النصره بر منطقه

ارتش ترکیه یگان‌هایی از نیروهای کماندوی خود را به مرزهایش با استان ادلب سوریه که اخیرا شاهد درگیری‌های شدیدی میان النصره و شبه‌نظامیان مورد حمایت آنکارا بود، اعزام کرد.طبق توافقی که در اکتبر ۲۰۱۸ با روسیه حاصل شد، ترکیه مسؤول و ضامن جداسازی مخالفان میانه‌رو تحت حمایت این کشور از گروه‌های النصره در ادلب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ارتش ترکیه یگان‌هایی از نیروهای کماندوی خود را به مرزهایش با استان ادلب سوریه که اخیرا شاهد درگیری‌های شدیدی میان النصره و شبه‌نظامیان مورد حمایت آنکارا بود، اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، نیروهای جدید ارتش ترکیه در میان تدابیر امنیتی شدید وارد منطقه یایلاداغی در هاتای شدند، این کاروان جدید شامل تجهیزات و یگان‌های کماندو و خودروهای زرهی بودند که برای تقسیم میان یگان‌های مستقر در مرزهای ترکیه با سوریه وارد این منطقه شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، این تجهیزات نظامی و نیروها از استان‌های مختلف ترکیه وارد یایلاداغی شده و از آنجا به سوی یگان‌های نظامی موجود در نزدیکی مرزهای استان ادلب منتقل می‌شوند.

همزمان با انتشار گزارش‌هایی از توافق النصره با مخالفان سوری در مورد کنترل بر استان ادلب، ارتش ترکیه به تقویت نیروهای خود در نزدیکی مرزهایش با سوریه ادامه می‌دهد.

طبق توافقی که در اکتبر ۲۰۱۸ با روسیه حاصل شد، ترکیه مسؤول و ضامن جداسازی مخالفان میانه‌رو تحت حمایت این کشور از گروه‌های النصره در ادلب است.

همچنین یک منبع نزدیک به نیروهای دولت سوریه از ورود نیروها و تجهیزات نظامی نیروهای سوریه و تحریر الشام به خطوط درگیری در حلب، حماة و ادلب خبر داده و اظهار کرد: جبهه‌های حومه حماة و ادلب شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولت سوریه و گروه‌های هم‌پیمان آنها با گروه‌های مخالف هستند.

این منبع اظهار کرد: نیروهای دولت سوریه تلاش گروه‌های مسلح برای نفوذ و حمله به پایگاه‌های آن در دو شهر الزیاره و المشیک در حومه حماة را دفع کردند.

منبع یاد شده گفت: ارتش سوریه با موشک و پهپاد نظامی پایگاه‌های نیروهای جیش العزه واقع در اطراف شهر اللطامنه در حومه شمالی حماه را هدف قرار داد.

یک منبع در اپوزیسیون سوریه گفت: پس از آنکه تعداد زیادی نیروی نظامی وارد پایگاه‌های نیروهای دولت سوریه شدند، النصره نیز نیروهای نظامی را به مناطق حومه جنوبی حلب فرستاد.

این منبع افزود: جنگنده‌های روس بر فراز حومه جنوبی حلب و حومه شمالی حماة به پرواز درآمدند و نیروهای دولت سوریه با حمایت هوایی روسیه این حمله را آغاز کرده و حومه‌های حلب و ادلب را با موشک‌های دور برد هدف قرار دادند.

منبع یاد شده ادامه داد: احتمال دارد النصره در روزهای آینده از یک سو با نیروهای دولت سوریه و از سوی دیگر با گروه‌های مخالف تحت حمایت ارتش ترکیه مواجه شود.

نظرات بینندگان