arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۵۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۷
گزارش ویدیویی «انتخاب»؛

تماشا کنید: زیر و بم طرح استانی شدن انتخابات مجلس

نمایندگان پارلمان اخیرا کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را تصویب کرده اند. این طرح قدمتی به اندازه دو دهه دارد و برخی از مجلس پنجم پیگیر آن بودند. بر اساس این طرح، مردم در هر استان به کاندیدا‌های مشترک رای می‌دهند و هر شهرستان نماینده مستقلی نخواهد داشت. اما این طرح، موافقان و مخالفان زیادی دارد و معلوم نیست به نتیجه نهایی برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان پارلمان اخیرا کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را تصویب کرده اند. این طرح قدمتی به اندازه دو دهه دارد و برخی از مجلس پنجم پیگیر آن بودند.

به گزارش «انتخاب»، بر اساس این طرح، مردم در هر استان به کاندیدا‌های مشترک رای می‌دهند و هر شهرستان نماینده مستقلی نخواهد داشت. اما این طرح، موافقان و مخالفان زیادی دارد و معلوم نیست به نتیجه نهایی برسد.

ویدیوی زیر نگاهی گذرا دارد به جزئیات و معایب و مزایای این طرح.

 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
اگر استانها خودشون هم مجلس و دولت محلی داشته باشند خوبه. اونوقت نماینده های استانها برای قانونگذاری برای کل کشور برای شورا انتخاب میشوند و نمایندگان شهرها مجلس استان را تشکیل میدهند.
کهنه رفیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
خلاصه کلام چونکه این نماینده ها میدانند در انتخابات آینده یا تایید صلاحیت نمی شوند و اگر هم بشوند مردم به اینها رای نمی دهند دارند از الان انتقام این کارو بگیرند!!!
نظرات بینندگان