arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۷
بر اثر حمله پهپادی انصارالله؛

فرمانده سازمان اطلاعات دولت مستعفی یمن کشته شد

منابع خبری امروز (یکشنبه) از مرگ 'محمد صالح طماح' فرمانده سازمان اطلاعات دولت مستعفی یمن که در جریان حمله پهپادهای 'جنبش انصارالله' مجروح شده بود، خبر دادند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری امروز (یکشنبه) از مرگ 'محمد صالح طماح' فرمانده سازمان اطلاعات دولت مستعفی یمن که در جریان حمله پهپادهای 'جنبش انصارالله' مجروح شده بود، خبر دادند .

به گزارش ایرنا، روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' نوشت که پس از بمباران پایگاه نظامی 'العند' در عدن توسط پهپاد هجومی انصارالله، عده ای از مقامات نظامی و سیاسی حاضر در این پایگاه زخمی یا کشته شده بودند که صالح طماح نیز در میان مجروحان بود. وی فرمانده سازمان اطلاعات نظامی وابسته به دولت مستعفی 'عبدربه منصور هادی' بود.
پایگاه خبری 'المسیره' یمن وابسته به جنبش انصار الله پنجشنبه گذشته خبر داد که یک فروند پهپاد متعلق به این جنبش با شناسایی دقیق محل رژه نیروهای منصور هادی در پایگاه نظامی العند در جنوب یمن موفق شد، سکوی فرماندهان حاضر در این رژه را هدف قرار دهد که در پی آن چند تن از مقامات بلند پایه دولت مستعفی کشته یا زخمی شدند.
به نوشته این روزنامه، در این حمله 'سالم عبدالله النخعی' رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی و 'صالح الزندانی' معاون وی و چند تن از مقامات نظامی بلند پایه مزدوران منصورهادی مجروح و 4 نظامی نیز کشته شدند.
همچنین 'عبدالله الترکی' استاندار 'لحج'، 'صالح البکری' معاون استاندار و 'محمد جواس' فرمانده کل پایگاه العند نیز در میان زخمی ها بودند.
کارشناسان معتقدند که این ضربه اطلاعاتی و خسارت جبران ناپذیر را می توان پاسخ انصار الله به نقض مکرر آتش بس در بندر 'الحدیده' از سوی ائتلاف سعودی - اماراتی دانست .
چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن در 15 آذر، نمایندگان جبهه انصارالله و دولت مستعفی یمن پس از یک هفته مذاکره در سوئد، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند، اما طولی نکشید که ائتلاف سعودی - آمریکایی - اماراتی عدم پایبندی خود به توافق آتش بس را به اثبات رساند.
ائتلاف سعودی بارها با حملات خود به مناطق مختلف الحدیده آتش بس را در این استان نقض کرده است.

نظرات بینندگان