arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

دارا خسروشاهی عجله ای برای ورود به بازار بورس ندارد / وضعیت اولین عرضه سهام عمومی اوبر مشخص نیست

دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت اوبر می گوید هنوز تصمیم نگرفته که اولین عرضه سهام عمومی شرکت خود را در سال 2019 انجام دهد یا خیر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت اوبر می گوید هنوز تصمیم نگرفته که اولین عرضه سهام عمومی شرکت خود را در سال 2019 انجام دهد یا خیر.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دارا خسروشاهی،  معتقد است برای اوبر هیچ عجله ای وجود ندارد و قرار نیست به هر قیمتی در بازار بورس ظاهر شود.

خسروشاهی در مصاحبه ای که اخیرا منتشر شده، به وال استریت گفت که اگر قرار باشد اولین عرضه سهام عمومی اوبر با شکست مواجه شود ترجیح می دهد این کار را از اساس به تاخیر بندازد. به نظر می رسد که یکی از مهم ترین مسائل که طی سال گذشته نیز به شدت ذن خسروشاهی را درگیر کرده، ایجاد سلامت و ثبات در شرکت است. چرا که گرچه او در سال 2018 گفته بود اوبر در سال 2019 آماده ارائه نخستین عرضه سهام عمومی خود است اما اکنون این کار را در سال 2019 قطعی نمی داند. بعد از آن، اوبر ممکن است در سال جاری نتواند در این باره شرکت کند، دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت وال استریت ژورنال است.

 

خسروشاهی گفت که این شرکت هیچگاه عجله نداشته و اکنون نیز تمایلی ندارد مردم و سهامداران را در خطر بیندازد. وی گفت: "ما زمانی که آمادگی کامل داشته باشیم،  این کار را انجام خواهیم داد و امیدواریم بازارها در وضعیتی خوب قرار بگیرند." وی افزود، شرکت اوبر هم اکنون نیز در شرایطی ایده آل است و بنابراین ما عجله ای برای تغییر شرایط نداریم.

او ادامه داد: "این تمایل من و سهامداران است، اما اگر این اتفاق  امسال نیفتد مشکلی نداریم . من زمانی ناامید خواهم شد که فکر کنم سهامداران ما ناامید شده اند."

به نظر می رسد این مصاحبه خالی از کنایه به غولهای فناوری نیست، چر مه رهبران فناوری مثل اپل و فیسبوک اوضاع خوبی در بازار بورس ندارند واپل حدود 450 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است.

خسروشاهی گفت: " درست است که شرکت ما در برابر برخی از غول های فناوری جوان است اما ما مسیری طولانی و مفید برای رفتن داریم و قرار نیست با اپل و سامسونگ هم مسیر باشیم."

خسروشاهی اضافه کرد که درامد اوبر، با وجود مشکلات بازار با رشد به کار خود ادامهه داده است.  بازار، با رشد درآمد، باقی ماند. جالب است بدانید پیشبینی ها و ارزش گذاری های منابع پیشبین در ایالات متحده حتی    66٪ بالاتر از ارزیابی داخلی اوبر  است.

 

 

نظرات بینندگان