arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

مصرف بیش از حد سس‌ موجب بروز سرطان مری می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مرتضی صفوی اظهار داشت: مصرف غذاهای آماده موجب کاهش کلسترول خوب بدن و افزایش کلسترول بد بدن می‌شود.

وی گفت: مصرف سس‌ها در کنار غذای آماده ریفلاکس معده را افزایش می‌دهد و موجب بروز سرطان مری می‌شود؛ می‌توان به جای استفاده از سس‌ها در کنار مصرف غذاها از گوجه‌فرنگی استفاده کرد به دلیل اینکه گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C است و ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که موجب از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: یک قاشق غذاخوری سس قرمز یک گرم چربی و یک قاشق غذاخوری سس سفید ۵ گرم چربی دارد و می‌توان گفت که سس قرمز یک‌پنجم سس سفید حاوی چربی است.

صفوی بیان داشت: می‌توان به جای استفاده از سوسیس و کالباس در غذاهای آماده از مرغ یا گوشت استفاده کرد همچنین می‌توان کباب کوبیده را در داخل نان ساندویجی قرار داد و همراه با سبزی‌های تازه مصرف کرد؛ می‌توان نان ساندویجی سبوس‌دار را نیز تهیه کرد که ارزش غذایی این نوع نان از نان‌های سفید بیشتر است.

اکثر کارگران رستورانها بهداشت را رعایت نمی کنند

وی اضافه کرد: بهداشت در تهیه غذاهای آماده بسیار اهمیت دارد و معمولاً آشپزخانه‌ رستوران‌ها از نظر بهداشتی با ظاهر رستوران متفاوت است. معمولاً کارگرانی که در آشپزخانه‌ رستوران‌ها مشغول به کار هستند از لحاظ ظاهری بهداشت را به خوبی رعایت نمی‌کنند و باید نظارت در تهیه غذاهای آماده افزایش پیدا کند.

ساندویج سوسیس و کالباس باید از بوفه مدارس جمع شود

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف سوسیس و کالباس برای کودکان و نوجوانان مضر است، عنوان کرد: ساندویج‌های سوسیس و کالباس باید از بوفه‌های مدارس جمع‌آوری شود و در بوفه‌های مدارس مواد غذایی ارزشمند به فروش برسد.
نظرات بینندگان