arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۰۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۷

30 هزار معلم مدارس دولتی لس آنجلس اعتصاب کردند

بیش از 30 هزار معلم مدارس دولتی لس آنجلس یک اعتصاب طولانی مدت را برنامه ریزی کردند و خواستار پرداخت های زیادتر، کلاس های کوچکتر و کارمندان پشتیبانی بیشتر در مدارس شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

30 هزار معلم مدارس دولتی لس آنجلس اعتصاب کردندروزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این اعتصاب حدود 50 هزار دانش آموز در 900 مدرسه این منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد هرچند که مدارس آن باز و معلم های جایگزین مشغول فعالیت هستند اما گفته شده است خانواده ها ترجیح می دهند در ایام اعتصاب فرزندانشان را به مدارس نفرستند.
موج این اعتصاب در حال سرایت به کالیفرنیا و سایر ایالت های آمریکا است. معلم ها خواستار پرداخت حقوق بیشتر و اصلاح نظام پرداخت ها برای سیستم های عمومی آموزش هستند.
تصمیم به ترک کار پس از چندین ماه گفت و گو با اتحادیه های معلمان و تشکیلات مدارس لس آنجلس گرفته شده است. آنها می گویند کلاس های درسشان بسیار شلوغ است و بیش از 40 دانش آموز در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در آنها قرار دارند.
معترضین گفته اند به پرستاران، مشاوران، کتابداران و دستیاران آموزشی و همچنین معلمان بیشتری نیاز دارند اما اتحادیه های معلمان می گویند که افزایش بیشتر پرداخت ها، سیستم مالی این منطقه را دچار ورشکستگی می کند چرا که پیش از این هزینه زیادی برای بیمه های درمانی و مستمری پرداخت شده است.
مقامات محلی می گویند که اتحادیه معلمان به جای این که از کار دست بکشند، باید فشار سیاسی و حقوقی خود را بر بخش هایی از دولت ایالتی وارد سازند که بودجه ها را کاهش داده است.
پیش از این گزارش های متعددی از پایین بودن حقوق معلمان در آمریکا منتشر شده بود به گونه ای که مجله تایم در شهریورماه امسال خبر داد برخی از این معلم ها برای پرداخت قبض های خود به فروش خون روی آورده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
1
1
این معلمان خوشی زده زیر دلشون. حتما تورم در کشورشون یک صدم درصد اضافه شده معترض شده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
1
0
مگه تو اونجا زندگی می کنی؟ شاید حقوقشون رو به ریال حساب کردی، دیدی خیلی میشه...بابا یک کم در مورد کشورهای دیگه مطالعه کنید.
نظرات بینندگان