arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

جمهوريخواهان امريکا خواهان تمرکز بيشتر امنيتي عليه مسلمانان شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از محافظه کاران امریکایی، از حزب جمهوریخواه این کشور، خواهان تمرکز بیشتر امنیتی علیه مسلمانان در فرودگاه های امریکا شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، در حالی که تعطیلات عید شکرگزاری در امریکا از شلوغ ترین فصل های مسافرتی در این کشور محسوب می شود، برخی از مدعیان نامزدی حزب جمهوریخواه امریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی در این کشور، خواهان تمرکز بیشتر نیروهای امنیتی در فرودگاه های امریکا بر روی مسلمانان شدند.

این امر باعث تشدید اعتراضات فعالان سیاسی در امریکا به اینگونه پیشنهادهای تبعیض آمیز شده است.

آتیانا جونز، خبرنگار این شبکه گفت، این مسئله که چه کسانی در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار امریکا بیش از دیگران مورد جستجو و سؤال و جواب های امنیتی قرار گیرند، به موضوعی سیاسی و اعتراض برانگیز تبدیل شده است.

ریک سانتوروم، فرماندار سابق ایالت پنسیلوانیای امریکا و یکی از مدعیان نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه امریکا در مناظره زنده تلویزیونی میان نامزدهای رقیب این حزب که توسط شبکه سی ان ان در سه شنبه شب گذشته ترتیب داده شده بود، علناً خواهان جستجو ی بیشتر و ویژه از مسافران مسلمان شد.

سانتروم افزود، علت این پیشنهاد من این است که مسلمانان رادیکال، به خصوص مردان جوانشان، در حال انجام دادن این جنایات (تروریستی) هستند.

ران پل، یکی دیگر از نامزدهای حزب جمهوریخواه در جواب سانتوروم گفت، با این استدلال شما، هر کسی را که در فرودگاه های امریکا شبیه به تیموتی مک وی (تروریست سفید پوست امریکایی) است باید مورد جستجوی ویژه قرار دهند.

کوری سیلور، از شورای مناسبات امریکایی اسلامی (CAIR) در این خصوص گفت، اجرایی شدن چنین پیشنهادهایی به معنای چشم پوشی از حمایت برابر و عادلانه قانون از تمام شهروندان امریکایی خواهد بود.

وی افزود، اگر ما به راه تبعیض نژادی و تمرکز بر نژادی خاص در مقابله مان با تروریسم ادامه دهیم، حتی حضرت عیسی مسیح (ع) اگر امروز بازگردد، به امریکا راه داده نخواهد شد، زیرا وی شخصی مذکر و اهل منطقه خاورمیانه است.

خبرنگار این شبکه افزود، تمام مسافرانی که ما با آنان در فرودگاه ملی ریگان در شهر واشنگتن صحبت کردیم، با تبعیض نژادی در جستجوهای امنیتی علیه مسلمانان مخالفت کردند.

اندی سیمانز، یکی از مسافران امریکایی گفت ما با چنین تدابیر نژادپرستانه ای به بهانه افزایش امنیت در فرودگاه ها مخالفم.

وی افزود، این رویکردی اشتباه است که ما (کشور امریکا) را به بیراهه خواهد کشاند.

وی افزود، اِعمال سیاست های عادلانه ممکن است مشکل و وقت گیر باشد، اما بهترین راهی است که ما می توانیم به پیش گیریم.

ایزابل لوپز گفت، تمرکز بر نژاد یا گروه خاص دینی، تبعیض آمیز است.

وی افزود، آمریکایی هایی که مسلمانند همه جا در این کشور هستند.

وی در خاتمه تأکید کرد، هرکس ممکن است تروریست باشد، و لزوماً هر تروریستی، مسلمان نیست.
نظرات بینندگان