arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۷
نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران هشدار داد

«خصوصی‌سازی رشته‌های پزشکی» فرصتی برای ورود مادی‌گراها به جامعه پزشکی

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران گفت: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی خصوصی عرصه را برای ورود افراد مادی‌گرا به جامعه پزشکی باز می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«خصوصی‌سازی رشته‌های پزشکی» فرصتی برای ورود مادی‌گراها به جامعه پزشکی

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران گفت: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی خصوصی عرصه را برای ورود افراد مادی‌گرا به جامعه پزشکی باز می‌کند.

دکتر علی یزدانی، با اشاره به خصوصی سازی رشته‌های پزشکی اظهار کرد: اگر رشته‌های پزشکی خصوصی سازی شود قطعا برای افراد دلسوزی که قصد دارند در رشته پزشکی مورد علاقه خود آموزش ببینند مشکل ایجاد می‌شود و از طرفی افرادی که تنها به جنبه مالی و تجاری آن فکر می‌کنند در ورود به چنین دانشگاه‌هایی موفق خواهند شد.

وی اضافه کرد: دانشجویانی که به چنین دانشگاه‌هایی ورود پیدا می‌کنند حتما افراد با نفوذ و ثروتمندی هستند، مانند اکثر خصوصی‌سازی‌هایی که امروز شاهد هستیم دانشگاه‌ها در ورطه آن افتاده‎‌اند و متاسفانه همین اندک سواد ناقصی که برخی افراد دارند نیز از بین می‌رود و این هم مانند داستان سایر خصوصی سازی‌هایی که در کشور انجام شده است، می‌شود.

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران تصریح کرد: دانشجویان پولداری که به چنین دانشگاه‌هایی ورود پیدا می‌کنند اصلا به فکر دانشکده و درس نیستند، بلکه بیشتر به این فکر می‌کنند که بخواهند درآمدزایی بیشتری داشته باشند و این امر باعث می‌شود تا خصوصی‌سازی شود؛ چیزی شبیه دانشگاه آزاد که بنده مخالف هستم.

یزدانی گفت: واگذاری رشته‌های پزشکی به بخش خصوصی، مسلما پزشکی را از هدف اصلی خود دور می‌کند و بنده مخالف صد در صد این امر مهم هستم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید درمسیری حرکت کنیم که تا حد امکان افرادی که قصد دارند در رشته پزشکی و رشته‌های وابسته به آن درس بخوانند، با استعداد باشند نه اینکه پول داشته باشند چراکه این امر باعث می‌شود که یک فرد پولدار به راحتی به دانشگاه ورود پیدا کند و برعکس، افرادی که وضع مالی خوبی ندارند اما از استعداد زیادی برخوردار هستند در چنین دانشگاه‌هایی بلاتکلیف می‌مانند و این مسلما پزشکی را از آن هدف اصلی دور می‌کند.

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی با اشاره به سرنوشت جامعه پزشکی با طرح خصوصی سازی رشته‌های پزشکی، یادآرو شد: اگر یک یا دو دانشگاه خصوصی سازی شود تاثیر آنچنانی بر جامعه پزشکی ندارد و دانشجویانی که قصد دارند به این دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند، اگر خوبی و یا بدی باشد به آن‌ها خواهد رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان