arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

اعلام برگزیدگان جشنواره‌ی فیلم‌های ایرانی نیویورک

اولین جشنواره فیلم‌های ایرانی «نیویورک» با نمایش ده فیلم بلند سینمایی، دو فیلم مستند و سه فیلم کوتاه به کار خود پایان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


اولین جشنواره فیلم‌های ایرانی «نیویورک» با نمایش ده فیلم بلند سینمایی، دو فیلم مستند و سه فیلم کوتاه به کار خود پایان داد.

اولین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی نیویورک که از ١٠-١٥ ژانویه (۲۰ تا ۲۵ دی) در «IFC CENTER» منهتن نیویورک برگزار شد، با اعلام برندگانش به کار خود پایان داد.

با اعلام هیات داوران این رویداد سینمایی که از میان منتقدان و سینماگران نیویورک انتخاب شده بودند در نهایت فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد و جایزه دستاورد هنری به اصغر یوسفی نژاد برای کارگردانی فیلم «خانه» (إو) رسید و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی تعلق گرفت.

همچنین جایزه فیلم منتخب تماشاگران به فیلم «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا تعلق گرفت.

 

آرمین میلادی مدیر این جشنواره نیز در صحبت‌هایی با تشکر از اهالی نیویورک برای استقبال از اولین دوره جشنواره، گفت: تمام ١٣ سانس نمایش فیلم‌های جشنواره پیش فروش شده بودند.

وی همچنین به توجه ویژه مطبوعات و رسانه‌های شاخص شهر نیویورک به این جشنواره خبر داد و اشاره کرد که نیویورک تایمز جشنواره فیلم‌های ایرانی نیویورک را جزو هفت رویداد مهم سینمایی این شهر بر شمرده است.

وی هدف جشنواره را معرفی سینمای معاصر ایران در نیویورک پس از یک غیبت طولانی در شهری که یکی از مهمترین قطب‌های سینمایی دنیاست، معرفی کرد.

 

آرمین میلادی و گادفری چشایر
در اولین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی نیویورک در مجموع ده فیلم بلند سینمایی، دو فیلم مستند و سه فیلم کوتاه به نمایش در آمدند که از آن جمله می‌توان به «دلم می خواد»، «حکایت دریا» و «سایه‌های بلند باد» از ساخته‌های بهمن فرمان آرا، «منو خونه ببر» و «گزارش» از ساخته‌های عباس کیارستمی، «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف الله صمدیان، «۳ رخ» از جعفر پناهی، «خانه» ساخته اصغر یوسفی نژاد، «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی، «مارموز» ساخته کمال تبریزی، «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی و «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی اشاره کرد.

جشنواره فیلم‌های ایرانی نیویورک یک نهاد مستقل فرهنگی است با همکاری مشترک آرمین میلادی و «گادفری چشایر» منتقد فیلم ساکن نیویورک بنیان گذاشته شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان