arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰

جدیدترین رتبه ایران در میان صادرکنندگان جهان

سازمان تجارت جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران با مبادلات 164میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۰ بین بزرگترین صادرکنندگان جهان رتبه ۲۳ را به خود اختصاص داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یران بیست و سومین صادرکننده بزرگ جهان

سازمان تجارت جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران با مبادلات 164میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۰ بین بزرگترین صادرکنندگان جهان رتبه ۲۳ را به خود اختصاص داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سازمان تجارت جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «گزارش تجارت جهانی ۲۰۱۱» به بررسی جایگاه کشورهای مختلف در مبادلات تجاری جهان پرداخته است.

این گزارش که بر پایه آمار مربوط به سال ۲۰۱۰ تهیه شده است ایران را بیست و سومین صادرکننده بزرگ جهان معرفی کرده است. ایران در این سال 101 میلیارد  دلار کالا به خارج صادر کرد که بدین ترتیب رتبه ۲۳ جهان را از این نظر بدست آورده است. صادرات ایران که معادل 0.8 درصد کل صادرات جهان در این سال بوده است با رشد 28 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

در این میان اتحادیه اروپا با صادرات 1.787 تریلیون دلاری خود به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان شناخته شده است. حجم صادرات این اتحادیه معادل 15 درصد کل صادرات جهان بوده است. صادرات اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال قبل از آن ۱۷ درصد رشد داشته است.

چین با صادرات 1.578 تریلیون دلاری و آمریکا با 1.278 تریلیون دلاری به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده اند. کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ، روسیه، کانادا، سنگاپور، مکزیک، تایوان، عربستان، امارات، هند، استرالیا، برزیل، مالزی، سوئیس، تایلند، اندونزی، نروژ و ترکیه به ترتیب رتبه های چهارم تا ۲۲ را به خود اختصاص داده اند.

ارزش صادرات ترکیه که یک پله بالاتر از ایران قرار دارد 114 میلیارد دلار اعلام شده است.آفریقای جنوبی نیز با 82 میلیارد دلار یک پله پایین تر از ایران قرار گرفته است.

این گزارش ارزش کل صادرات در جهان در سال ۲۰۱۰ را 11.87 تریلیون دلار اعلام کرده است که نسبت به سال قبل از آن 26 درصد رشد داشته است.

سازمان تجارت جهانی در ادامه گزارش خود ارزش واردات ایران در سال ۲۰۱۰ را نیز 63 میلیارد دلار اعلام کرده است که این رقم 0.5 درصد کل واردات جهانی را تشکیل داده است. واردات ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن 24 درصد رشد داشته است. ایران از نظر ارزش واردات خود در جایگاه 25 جهان جای گرفته است.

اتحادیه اروپا با 1.977 تریلیون دلار واردات، بزرگترین وارد کننده جهان شناخته شده و آمریکا با 1.968 تریلیون دلار و چین با 1.395 تریلیون دلار به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

کشورهای ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی، کانادا، هند، سنگاپور، مکزیک، تایوان، روسیه، استرالیا، برزیل، ترکیه، تایلند، سوئیس، امارات، مالزی، اندونزی، عربستان، آفریقای جنوبی، ویتنام و نروژ نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا ۲۴ را به خود اختصاص داده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
0
18
اگر صادرات نفت را از 164 میلیارد دلار حذف کنید چیزی باقی نمی ماند. در حالی که بیشتر کشورهایی که جایگاهی در صادرات دارند صادر کننده نفت نیستند.
پاسخ ها
دنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
این رو هم اضافه کنم که این مقدار کل ارزش مبادلات هست.یعنی هم صادرات و هم واردات.ما از ترکیه یه پله پایینتریم.یعنی حجم صادرات ما کمتر از 114 میلیارد دلار ترکیه هست.
anshan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
0
0
عربستان و امارات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان