arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر«۲۳ نفر»

فیلم «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری محصول سازمان اوج است. این فیلم داستان بیست و سه رزمنده نوجوان ایرانی را روایت می‌کند که در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گزارش «انتخاب»،فیلم «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری محصول سازمان اوج است. این فیلم داستان بیست و سه رزمنده نوجوان ایرانی را روایت می‌کند که در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند و صدام حسین پس از آگاهی از این موضوع به دلیل شکست در خرمشهر سعی می‌کند از این ماجرا سوءاستفاده تبلیغاتی نماید و دستور می‌دهد آنها را به کاخ‌اش بیاورند.

نکات حاشیه‌ای
سال ۹۴ سردار قاسم سلیمانی پیشنهاد ساخت یک فیلم از رمان «آن بیست و سه نفر» احمدیوسف زاده را به ابراهیم حاتمی کیا پیشنهاد داد اما این کارگردان «به وقت شام» را ساخت و مهدی جعفری این فیلم را جلوی دوربین برد.

پس از اعلام خبر آغاز فیلمبرداری «۲۳نفر» علیرضا رئیسیان ادعا کرد حق امتیاز تصویری مجموعه مستند «گروه 23 نفر» متعلق به او است و هرگونه استفاده از آن بدون اجازه او غیرقانونی و غیراخلاقی است. اما صحبت‌های رئیسیان با واکنش منفی مدیران اوج روبرو شد و این فیلم بدون هیچ مشکلی به جشنواره امسال رسید.

نکات جذاب
با توجه به موفقیت محصولات اوج در جشنواره سال گذشته، توقع بسیاری از مخاطبان از تولیدات این سازمان بالا رفته است و این به جذابیت تماشای «۲۳ نفر» کمک کرده است.

شانس جایزه
این فیلم از کارگردانی تا تهیه کنندگی و بازیگران آن شانس دریافت سیمرغ از جشنواره امسال را دارند و بسیاری منتظر تماشای این فیلم هستند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی
تدوین: میثم مولایی
طراح صحنه: کامیاب امین عشایری
طراح لباس: سارا سمیعی
طراح چهره پردازی: عباس عباسی
عکاس: محمد بدرلو
مشاور رسانه ای: مهرداد معظمی

کارگردان: مهدی جعفری
تهیه کننده: مجتبی فرآورده



نظرات بینندگان