arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

حملات سایبری به کمیته ملی دموکرات های آمریکا ادامه دارد / هکرهای روسی مظنون اصلی پرونده شدند / دولت روسیه اتهامات را رد کرد

کمیته ملی دموکرات های آمریکا تحت حمله هکرها روسی قرار گرفتند. این ادعایی است که از سوی مقامات کمیته ملی دموکرات مطرح می شود و آنان مدعی هستند تحت حملات فیشینگ قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته ملی دموکرات های آمریکا تحت حمله هکرها روسی قرار گرفتند. این ادعایی است که از سوی مقامات کمیته ملی دموکرات مطرح می شود و آنان مدعی هستند تحت حملات فیشینگ قرار دارند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب کمیته ملی دموکرات، متعقدند برخی گروه های هکری که  ظاهرا وابسته به سرویس های سرشناس روسیه مانند "Cozy Bear " هستند، چندین بار به آنان حمله کرده اند.

کمیته ملی دموکرات آمریکا که پیش از این و در سال 2018 نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده بود می گوید طی این هفته نیز هکرهای روسی در تلاش بوده اند که به اسرار داخلی این کمیته دسترسی داشته باشند. این کمیته در بیانیه ای نوشت: "در ماه نوامبر سال 2018، چندین آدرس ایمیل کمیته ملی دموکرات ها هدف قرار گرفته و تلاش هایی برای نفوذ به فیسبوک اعضا دیده شد، با این حال هیچ نوع شواهدی وجود ندارد که حمله موفقیت آمیز بوده باشد.

بر اساس این ادعا، هک شدن سرویس های سیاسی ایالات متحده پس از انتخابات ایالات متحده همچنان ادامه دارد. حملات فیشینگ شامل فرستادن ایمیل های دروغین به  مقامات است. ایمیل ها اغلب به عنوان افرادی ارسال می شود که مطرح و سرشناسند و سعی دارند ضمن فریب دریافت کنندگان ایمیل به کلمات عبور یا سایر اطلاعات حساس افراد دست یافته و از طریق نرم افزارهای مخرب این اطلاعات را دانلود کنند.

مقامات آمریکایی می گویند Cozy Bear و یکی دیگر از موسسات وابسته به روسیه موسوم به Fancy Bear، ماهها قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، کامپیوترهای کمیته ملی دموکرات را هک کرده و اطلاعاتی را که احتمالا از ایمیلهای خصوصی کمیته ملی دموکرات بوده سرقت کرده اند.

اعتقاد بر این است که این دو سازمان، با سرویس امنیتی فدرال روسیه است یا سرویس اطلاعاتی خارجی SVR. روسیه مرتبطند، با این وجود دولت روسیه مکررا هک کردن کمیته ملی دموکرات را رد کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که جدیدترین تلاش برای جمع آوری اطلاعات از سوی هکرهای روسی با هدف بررسی وضعیت سیاست های دموکرات ها  و برنامه های دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است. طرح فیشینگ اخیر  شامل ایمیلهایی بود که به نظر میرسید که از وزارت امور خارجه آمریکا آمده بودند.

نظرات بینندگان