arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

عضو جامعه روحانیت: نباید شخصیت‌هایی مانند ناطق نوری را کنار بگذاریم؛ به ضرر جریان اصولگراست

محمد تقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز رویه فعلی یعنی کم رنگ رشدن نقش جامعتین و تخریب چهره های شاخص در جریان اصولگرا را نوعی فاصله گرفتن با اصولگرایان سنتی تعبیر کرد و گفت: این رویه به ضرر ما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد تقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز رویه فعلی یعنی کم رنگ رشدن نقش جامعتین و تخریب چهره های شاخص در جریان اصولگرا را نوعی فاصله گرفتن با اصولگرایان سنتی تعبیر کرد و گفت: این رویه به ضرر ما است.

سیاسیون در اردوگاه اصولگرایی سخت مشغول کار هستند و فعالیت های انتخاباتی از جمله فهرست نویسی را کلید زده اند. در مورد ساز و کار مناسب برای رسیدن به وحدت هنوز اجماع نظری شکل نگرفته و در مواجه با دوگانه شورای وحدت و جمنا اختلاف نظرهایی مشاهده می شود اما هیچ حرفی از جامعتین نیست. این طور که به نظر می رسد آقایان اصولگرا از شیخوخیت دست شسته و به فکر استفاده از ابزارهای نوین هستند. بعضا بیرق نواصولگرایی برافراشته و در حال فاصله گرفتن با سنتی تر ها هستند. اظهارات برخی از چهره های سیاسی در این جریان علیه کهنه کارانی همچون ناطق نوری و علی لاریجانی خود مصداق این مدعا است. این درحالی است که اصولگرایان سنتی همچنان برای جامعتین نقش محوری قائل اند و به حاشیه راندن را آن را مضر می دانند.

محمد تقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از جمله کسانی است که ادامه روند فعلی را برای اصولگرایان خسارت بار می دانند. او در گفت و گو با نامه نیوز، ضمن اشاره به نقش اثرگذار جامعتین در عرصه سیاست ایران ، گفت: «جامعتین از پیش از انقلاب تا کنون همیشه اثر گذار بوده و بسیاری از سیاسیون استخوان دار در آن ایفای نقش کرده اند. به اضافه اینکه اعتبار اجتماعی خوبی دارند و مردم متدین همیشه به سوی آن ها نگاه کرده اند.».

وی افزود : « ما طیف های اصولگرای متعددی داریم که همه آن ها در عرصه های مختلف ضعیف عمل می کنند. جامعتین، ایثارگران، پیروان خط امام و دیگر طیف ها باید یکدیگر را درک کرده و دست هم را بگیرند. به طور قطع نزاع نداشتن کافی نیست و ما نیازمند هم افزایی هستیم».

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در مورد رویکرد اخیر برخی اصولگرایان و تخریب افرادی مثل ناطق نوری و علی لاریجانی گفت : « من همیشه گفته ام که ما انسان ها در یک کارخانه ساخته نشده ایم و حتی اگر در اصول مشترک باشیم با هم اختلاف نظرهایی داریم . این اختلاف نظر ها نباید سبب جدایی شود. آقایانی مثل ناطق نوری ، لاریجانی و ... عناصر فعالی در نظام بودند، زجر کشیدند و خدمت کردند. حالا اگر نقطه نظری در موردی دارند که به ما ذائقه نمی سازد نباید مبنای زدن او باشد.»

وی با تاکید بر اینکه باید بنا بر جذب باشد نه دفع، گفت: « اصلا با این رویه برخی آقایان مبنی بر جداکردن نیروها موافق نیستم. نباید از یک شخصیتی که سال ها با نظام و انقلاب بوده سوژه درست کنیم و نهایتا او را کنار بگذاریم. روشن است که فردا نیز کسی می آید و ما را کنار می گذارد».

رهبر ادامه رویه فعلی یعنی کم رنگ رشدن نقش جامعتین و تخریب چهره های شاخص در جریان اصولگرا را نوعی فاصله گرفتن با اصولگرایان سنتی تعبیر کرد و گفت: « احساس می کنم که این رویه به ضرر ما است. اگر انسجام و همدلی داشته باشیم در عرصه های مختلف موفق تر خواهیم بود. نمونه این امر را در انتخابات مجلس و جاهای دیگر دیدیم. مثلا در انتخابات مجلس دهم حتی یک نفر از لیست جامعه اصولگرایان به مجلس نرفت . چهره های ارزشمند و باسابقه به مجلس راه نیافتند زیرا انسجام و همدلی لازم را نداشتیم. این ها باید درس عبرت شود تا یکدیگر را درک کرده و به اندک بهانه ای نیروهای مفید و موثر را طرد نکنیم.»

وی تاکید کرد: « باید با هم باشیم و اگر نه خسارت آن را بیش از پیش مشاهده خواهیم کرد کما اینکه در گذشته نیز دیده ایم».

منبع: نامه‌نیوز

نظرات بینندگان