arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۴۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۰

معافیت تک فرزند پدر بالای 60 سال فعلاً برقرار است

این اطلاعیه می‌افزاید: نیازمندی پدر به مراقبت به علت نقص عضو، بیماری یا کبر سن به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی و برابر آیین نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: سازمان وظیفه عمومی ناجا از جاری بودن مقررات اعطای معافیت کفالت به تک فرزند ذکور پدر بالای 60 سال تا ابلاغ قانون جدید وظیفه عمومی خبر داد.

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، در پی انتشار خبر حذف معافیت تک فرزند ذکور پدر بالای 60 سال، نگرانی‌هایی در مشمولان و خانواده‌هایی که هم اکنون شرایط این معافیت را دارند ایجاد شده و با مراجعه به مراکز وظیفه عمومی پیگیر این موضوع شدند.

لازم به ذکر است، برابر مقررات جاری، یگانه مراقب نگهدارنده (تنها فرزند ذکور)، پدری که به سن 60 سال رسیده می‌تواند از معافیت کفالت استفاده کند که این مقررات تا ابلاغ قانون جدید وظیفه عمومی جاری و قابل اجرا خواهد بود.

برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی، در طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: نیازمندی پدر به مراقبت به علت نقص عضو، بیماری یا کبر سن به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی و برابر آیین نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی خواهد بود.

طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی که آخرین اصلاحات صورت گرفته در آن در تاریخ 22 آبان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده جهت تایید به شورای نگهبان ارسال شده که پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ از سوی مجلس، قابل اجرا خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
1
27
خوب این یعنی چی؟ یعنی ماهایی که که طبق این قانون 50 ساله ، از چندین سال قبلتر برای آینده برنامه ریزی کرده ام و طبق اون سختی های مختلف (تحصیل ، غربت،..) رو تحمل کرده ایم تا چند سال آینده از این معافیت استفاده کنم باید الان از خیر همه چی (کار و ازدواج و...) بگذریم ؟ و بالکل زندگیمان نابود بشه؟ لطفا اگر خیلی بر تغییر اجرای این قانون چند ده ساله (کفالت پدر بالای 59 سال) مصر هستید آن را برای مشمولان جدید متول بعد از 1372 در نظر بگیرید نه ماها که سنمون بالا رفته و کل زندگی و آینده مون رو بر اساس این قانون بنا کرده ایم... امیدوارم نمایندگان محترم ، شوری نگهبان و دیگر مسئولان به این موضوع توجه کنند.
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
2
13
دقیقابرا من هم همی ن اتفاق افتاده است سه سال پیش متوجه شدم که می تونم از این معافیت استفاده کنم و متمرکز شدم از راه قانونی این کارا انجام بدهم .داشتم کارشناسی را تمام می کردم و به هوای این که می تونم بعد از ارشد معافیت بگیریم اقدام به تشکیل خانواده هم کردم و در حال حاضر نامزد هستم پدرم پیر و به سختی می تواند زندگی خودش را بچرخاند و من و نامزدم در استانه جدایی هستیم صرفا برای این خبر زیرا علاوه بر اینکه برای ازدواج مشکل لا ینحل کار را پیش رو دارم باید دوسال هم در گیر سربازی باشم ضمن اینکه هنوز چهار ماه تا تکمیل تحصیلات ارشد هم زمان نیاز دارم. چه کسی باید از من و خانواده نو پام تو این دوسال واندی حمایت کنند؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
0
11
به خدا منم یه همچین شرایطی دارم و امیدوارم به خاطر این موضوعات امثال من و کیوان دچار عواقب بدتر این قضیه نشیم
چه فرقی داره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
1
9
خدا بداد ما برسه با این قانونای که هر روز عوض میشه آخه یکی نیس بگه آقا با آینده جونا بازی نکنین ما هزار جور برنامه ریزی برا معافیتی که حقمونه می کنیم بعد با یه قانون......
نا امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
2
4
چرا بعد 30سال
از زندگی نا امید شدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
0
6
من بیچاره با 24 سال سن دل به این یک راه معافیت بسته بودم تا تحصیلاتم رو ادامه بدم
بابام شدش 58 سال اما من بدبخت شدم
ازشون نمیگذزم
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
5
منی که الان دانشجوام چی کار کنم. میترسم وقتی که فارغ التحصیل شدم این قانون رو بردارن. واقعا این چه وضعشه
علی
|
GERMANY
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
2
5
چقدر تلاش کردیم برنامه ریزی کردیم و تحصیلات رو طول دادیم تا پدرمون بشه 59 سالش . الان هم که 9 ماهی بیشتر نومنده این خبر وحشتناک رو شنیدم و دچار افسردگی شدم
نظرات بینندگان