arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

پیام تهدیدآمیز اخیر وزیر خارجه آمریکا در سفر به عراق چه بود؟

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق گفت: پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به بغداد حامل پیام‌های تهدید متعددی برای عبدالمهدی درباره هرگونه اقدام بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بوده است. آمریکا از طریق تحریم‌های تحمیلی علیه ایران و وادار کردن عراق به پایبندی به این تحریم‌ها بر دولت عراق فشار وارد می‌کند تا درباره کمیت و کیفیت حضور رزمی آمریکا در عراق حرفی نزند، علاوه بر اینکه آمریکا تهدید به انحلال 67 گروه از الحشد الشعبی هم کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود از محتوای پیام وزیر خارجه آمریکا به عراق پرده برداشت.

کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق در گفت و گو با وبگاه خبری «المعلومه» گفت: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر به بغداد حامل پیام‌های تهدید متعددی برای عبدالمهدی درباره هرگونه اقدام بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بوده است.

وی افزود: آمریکا از طریق تحریم‌های تحمیلی علیه ایران و وادار کردن عراق به پایبندی به این تحریم‌ها بر دولت عراق فشار وارد می‌کند تا درباره کمیت و کیفیت حضور رزمی آمریکا در عراق حرفی نزند، علاوه بر اینکه آمریکا تهدید به انحلال 67 گروه از الحشد الشعبی هم کرده است.

این عضو مجلس عراق گفت: آمریکا از تکمیل نشدن اعضای کابینه عراق و ضعف دولت آن برای اجرای نقشه‌های خود و باقی نگاه داشتن نیروهای رزمی خود در عراق بهره‌برداری می‌کند و دولت ترامپ، عبدالمهدی را تحت فشار زیاد قرار داده تا از میزان حضور رزمی نظامیان آمریکایی در عراق صحبتی نکند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
4
0
خاک بر سر دولت بزدل عراق
نظرات بینندگان