arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

اخبار ضد و نقیض از ترور پسر ملا عمر در پاکستان

درحالی که برخی رسانه‌های خارجی گزارش دادند ملایعقوب، پسر ملا محمد عمر، رهبر پیشین گروه طالبان پاکستان دوشنبه شب توسط افراد ناشناس در پیشاور پاکستان ترور شده، اسپوتنیک به نقل از منایع موثق این خبر را تکذیب کرد. طالبان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

درحالی که برخی رسانه‌های خارجی گزارش دادند ملایعقوب، پسر ملا محمد عمر، رهبر پیشین گروه طالبان پاکستان دوشنبه شب توسط افراد ناشناس در پیشاور پاکستان ترور شده، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منایع موثق این خبر را تکذیب کرد. طالبان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

به گزارش ایسنا به نقل از افق نیوز، منابع ترور پسر ملا عمر را تایید کرده و گفته‌اند که ملایعقوب پس از نماز مغرب در منطقه «سپینه وری» شهر پیشاور پاکستان مفقود شده و احتمال می‌رود که ترور شده باشد.

این درحالی است که بخش افغانستان خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع موثق گزارش داد اخبار منتشره در خصوص ترور پسر ملا عمر در پاکستان حقیقت نداشته فقط یک شایعه می‌باشد.

طالبان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

گفته می‌شود ملایعقوب که عضویت شورای کویته طالبان را داشت، چندی پیش به دلیل اختلاف برسر مذاکرات صلح با حکومت افغانستان از شورای کویته استعفا داده و به پیشاور رفته بود.

حدود یک ماه پیش ملایعقوب در یک نامه سرگشاده از طالبان خواسته بود، به جای مذاکره با آمریکا وارد گفت‌وگوهای مستقیم با دولت افغانستان شود.

او مسوول نظامی طالبان برای ۱۵ ولایت کشور بود.

خبر ترور ملایعقوب در حالی منتشر شده که هفته گذشته یک فرمانده طالبان در پاکستان بازداشت شد.

نظرات بینندگان