arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

پیش بینی هواشناسی: افزایش دما و وزش باد گرم در سواحل خزر

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز‌های پنج شنبه و جمعه افزایش نسبی دما همراه با وزش باد‌های شدید گرم یا همان باد‌های جنوبی برای استان‌های گیلان و اردبیل در سواحل دریای خزر پیش بینی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز‌های پنج شنبه و جمعه افزایش نسبی دما همراه با وزش باد‌های شدید گرم یا همان باد‌های جنوبی برای استان‌های گیلان و اردبیل در سواحل دریای خزر پیش بینی شده است.

فریبا گودرزی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: امروز در شمال خلیج فارس، دامنه‌های زاگرس مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال خوزستان افزایش ابر پیش بینی شده است و امشب احتمال بارش‌های پراکنده‌ای در این مناطق وجود دارد.
وی اظهار داشت: فردا در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال خلیج فارس افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد، همچنین روز جمعه در شمال غرب هم این شرایط را دارد و شاهد رشد ابر و بارش باران و برف پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو تا سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که موجب انباشت آلاینده ها، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا و ایجاد شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.
«این شرایط پایدار تا آخر هفته ادامه دارد و موج‌هایی هم که موجب بارش می‌شوند بسیار ضعیف هستند که می‌گذرد؛ بارش‌ها هم در ارتفاعات خواهد بود».

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور
گودرزی افزود: هوای تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است که این غبار محلی تا جمعه ادامه دارد، کمینه دمای امروز صبح صفر درجه و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد.
وی گفت: میناب با ۲۶ درجه بالای صفر و زرآباد ۲۵ درجه بالای صفر، و خلخال با ۱۵ درجه زیر صفر، بستان آباد، سراب و فرودگاه زنجان ۱۴ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نظرات بینندگان