arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۸۳۳
تعداد نظرات: ۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

آیت الله مکارم: سخنان رئیس‌جمهور درباره حجاب و فضای مجازی زننده بود / شما رئیس‌جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس‌جمهور دموکراتیک سکولار / رئیس‌جمهور می‌گوید «نباید جلوی خواست مردم را گرفت»؛ در پاسخ باید گفت: اگر مردم همه چیز را می‌فهمند، پس درِ دادگستری و تعزیرات را هم ببندید / اکثر طلاق‌ها مرتبط با وسوسه‌های فضای مجازی است / رئیس‌جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح کند

آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به سخنان رئیس جمهور گفت: اگر به قول غربی ها در منطقه اولین قدرت هستیم، آن هم بر اثر اسلام است؛ این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به سخنان رئیس جمهور گفت: اگر به قول غربی ها در منطقه اولین قدرت هستیم، آن هم بر اثر اسلام است؛ این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت: اخیرا جناب رئیس جمهور دو جمله درباره مسئله حجاب و فضای مجازی گفتند که متأسفانه هر دو زننده بوده است؛ ان‌شاءالله در زمان مناسب، مفصل درباره این موضوع سخن خواهم گفت؛ اما امروز اشاره ای به آن خواهم داشت.

او با اشاره به اینکه مسئله حجاب جزو مسائل ضروری است، گفت: رئیس جمهوری که قسم خورده است که ارزش های اسلامی را حفظ کند، باید به قسم خود پایبند باشد؛ ما اگر این همه شهید دادیم، برای ارزش های اسلامی بوده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر به قول غربی ها در منطقه اولین قدرت هستیم، آن هم بر اثر اسلام است؛ این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار.

او تصریح کرد: درباره فضای مجازی هم ببینید که چه فسادهای رخ داده است؛ ما منکر این فضا نیستیم؛ اما باید جلوی مفاسد را گرفت؛ بنده از برخی از قضات محترم دادگستری شنیده ام که می گفتند اکثر طلاق هایی که واقع می شود مرتبط با وسوسه های فضای مجازی است و اکثر بدآموزی ها و انحرافات هم مربوط به این فضاست.

این استاد حوزه گفت: کسی نمی گوید فضای مجازی را حذف کنید؛ بلکه باید این فضا را اصلاح کرد؛ رئیس جمهور در سخنان خود می گوید: «وقتی مردم همه چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت» که در پاسخ باید گفت: اگر مردم همه چیز را می فهمند، پس درب دادگستری و تعزیرات را هم ببندید؛ یقینا یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح کند، اظهار داشت: یکی از اصول سیاست این است که اگر در یک جا مسئله بغرنجی پیدا کردید، به سراغ مسائل حاشیه ای بروید؛ این جزو مسائل سیاست است؛ حالا هم که این مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه ای می روند؛ سرگرم کردن مردم با این مسائل کار درستی نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۶۸
غیر قابل انتشار: ۶۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
57
21
بهتره این فضا بطور صحیح مدیریت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
به نظر من دولت اگه قراره مدیریت کنه اولویت کنترل فساد اقتصادی و اداریه کشوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
فضاهای مهمتری برای مدیریت دولت وجود داره . واقعا نمیبینید مردم چه مشکلات اقتصادی دست به گریبانند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
درود به شرف آیت الله مکارم شیرازی.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
آقای روحانی مردم دارن از فشار اقتصادی له میشن تو افتادی دنبال حجاب آخه تو رو سنه نه برو دنبال کار خودت که مسائل اقتصادی تو اولویتشه. تو نگران چشم و حجاب نباش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
درود بر روحانی
همراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
14
135
باعث طلاق و انحطاط نسل جوان اول خط مشی بسته نظام و دوم اقتصاد مریض و ضعیف کشور ماست. جلوی نفوذ اینترنت و تکنولوژی رو نمیشه گرفت و برعکس باید سعی کنیم فرهنگ سازی کنیم و پیشتاز باشیم. در ضمن تغییرات تلفات هم دارد و در یه نقطه ای به ثبات می رسد...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
احسنت
نرگس بانو
| - |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
طلاق در كشورهاي ديگر چه دليلي دارد؟
البته اگر ازدواجي در آن كشورها صورت بگيرد!!!!
دليل طلاق ها فرهنگ از هم گسيخته ي غربي است كه توسط دولت نفوذي در كشور در جريان است...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
خواهر محترم نرگس بانو. برای پاسخگویی به دیگران نباید همه دنیا را متهم به نامشروع بودن کنید. لطفا داستان قطع رابطه یکی از ائمه با اصحابش که به غلام غیر مسلمان خود فحاشی کرد را بخوانید
وحيدي
| - |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
خوب همين سياست را در مورد قوانين رانندگي، در مورد مواد غذايي، مواد مخدر و روان‌گردان هم اجرا کنيد. اگر با کار فرهنگي صرفي جامعه پيش مي‌رود، اين همه محدوديت تحت قوانين براي چيست.
نه برادر جامعه هم نيازمند فرهنگ‌سازي و هم نيازمند، قوانين است. کسي که کمترين اطلاعي از تلگرام دارد، مي‌داند که اين نرم‌افزار چه بلاهايي بر سر امنيت، فرهنگ و خانواده و... وارد کرده است.
عجيب است که رئيس جمهور حقوق‌دان چه طور مسئله به اين واضحي را ناديده مي‌گيرد و همه چير با نگاه سياسي تحليل مي‌کند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
خانم نرگس بانو طلاق میتونه صدها دلیل داشته باشه . متن بالا گفت در کشورما علت عمده طلاق مسائل اقتصادی است . لطفا اول متنها را دقیق بخوانید بعد اظهار نظر کنید .
امیر حسین
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
سلام دوست عزیز
آفرین به نظرت
مشکل اقتصادی اصلی ترین مشکل کشوره
اما سوال اینه: مسولی که خودش از همه بیشتر باید پاسخگوی مسائل اقتصادی کشور باشه، در مقام طلبکار حاضر شده.
نکته انحرافی اینکه ایشون با طرج مسائل حاشیه ای(مثل حجاب و فضای مجازی) ذهن مردم رو دچار انحراف می کنه که مطالبه گری نکنن.
اگر اعتقاد دارید که مشکل اصلی ازدواج و طلاق اقتصاده که قطعا همینطوره، باید از شخص رئیس جمهور و تفکر لیبرال حاکم بر دستگاه اجرایی شکایت داشته باشید.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
شما در کدام کشور بجز ایران بودید که در مورد اون کشورها نظر می دید. اینقدر که تو ایران مشکل اخلاقی وجود دارد ایا تو کشورهای دیگه هم هست؟ از این توهم بیایین بیرون!
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
عزیزم!هر سخن جاییو هر نکته مکانی دارد!
الان وقت این بحثای خاله زنکی نیست.الان سفره مردم مهمه.الان دستای کارگر بیچاره و مظلوم مهمه ک جلوی کسی دراز نشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
38
127
آقای روحانی کاملادرست میگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
من قبلا تلگرام بدون فیلتر داشتم الان هم با فیلتر شکن دارم . عضو چند کانال کتابخوانی و فرهنگی و گروههای خانوادگی هستم . به برکت همین تلگرام از فامیلم در شهرستان که سال به سال خبر نداشتم الان روزانه خبر دارم .
اینها ابزار است . این منم که انتخاب میکنم . اگر بدی هست در من است اگر خوبی هست در من است .
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
آقای روحانی می دنن چگونه و بر سر چه مسائلی صحبت کنن تا امثال شما به راحتی حق رو به ایشون بدید.
متأسفانه شما هم به راحتی مثل شش سال قبل فریب می خورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
با سخنان روحانی موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
به هر حال حرفهاش درسته.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
آقای وحیدی
حق با شماست هم قانون لازم است هم فرهنگ سازی ، اما باید ابتدا فرهنگ سازی قوی ایجاد نمود و بعد از قوه قهریه استفاده کرد.
اگر بگیر و ببندها در مورد حجاب کارساز بود وضعیت فعلی حجاب اینگونه نمیشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
7
99
اکثر طلاقها به دلیل شرایط اقتصادی است. بروید ببینید در خانواده کارگرانی که به دلیل واردات بی رویه بیکار شده اند چه خبر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
کدام واردات؟ کارگران اگر وضعشان خراب است به دلیل طماع بودن کارخانه داران است و این که قوانین از کارگران حمایت نمی کند و اتحادیه های کارگری قدرتی ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
101
31
در هیچ کشوری مثل کشور ما فضای مجازی اینقدر لجام گسیخته نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
نا شناس محترم- با سلام
این نظر جنابعالی مبتنی بر کدام تحقیقات است.لطفا شواهد و مستندات را ارایه بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
لجام گسیخته یعنی چه؟
اگر انسان سالمی باشی از فضای مجازی درست استفاده می کنی اگر تربیت درست داشته باشی سراغ سایت های فلان و بهمان نمی روی بعد هم کاسه چه کنم یک عده دستشان نمی گیرند که وای بچه ما رفت در فلان کانال و سایت ادبش از بین رفت
مساله این است که بچه ای که درست تربیت شده باشد نه معتاد می شود نه از فضای مجازی آن استفاده هایی را که یک عده می کنند می کند
چطور در خانواده های اکثریت جامعه اینطور نیست؟ چطور ما دور و برمان از این آدم ها نداریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
شما فضای مجازی چندتا کشور از دنیار و دیدین میشه نام ببرید و جسارتا توضیح بدین چطوری هست
ادیبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
11
85
ظاهرا قبل از ورود فضای مجازی در جامعه (مثلا 15 سال قبل)، طلاق وجود نداشته...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ذاتا قرآن را اگر خوانده بودند می دانستند طلاق در قرآن هم هست کلی هم قوانین اسلامی دارد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
3
82
گفتن این مطلب که ( مگر مردم همه چیز را می فهمند) سخن بجایی بنظر نمی رسد. خوب زعمای قوم که همه چیز را می فهمند پس چرا وضع مملکت پس از 40 سال این است. قول مدیر عامل معزول سایپا همه چیز این مملکت کی کی بود من نبودم است و مسئولی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
رئیس جمهور در سخنان خود می گوید: «وقتی مردم همه چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت» ایشان در پاسخ میگوید: اگر مردم همه چیز را می فهمند، پس درب دادگستری و تعزیرات را هم ببندید؛ یقینا یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت.

روحانی در مورد مردم صحبت میکند نه یک عده خطاکار !!! آخر این چه جوابی است ؟ اگر با کسی هم مخالفیم باید منطقی مخالفت کنیم .
ارشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
5
62
وقتی مردم در انقلاب وانتخابات نظر می دهند لابد درست است چون مطابق میل ماست اما در جاهای دیگر خواست مردم اهمیتی ندارد .نکته دیگر اینکه بی عدالتی ها یی که در جامعه وجود دارد ،اختلاس ها ،اخذ ربا توسط بانکها به گفته اکثریت مراجع ،برخورداری عده ای درکشور اسلامی از حد اکثر امکانات ومحرومیت تعداد کثیری از حد اقل آنها ودهها مشکل دیگر قطعا زیبنده نظام اسلامی نیست .وقتی ما به آزادی بیان معتقدیم ودیگران را به خاطر عدم تعهد به آن سرزنش ومحکوم می کنیم نباید در برابر اظهار نظر رییس جمهور که اتفاقا مجتهد هم هستند (به تشخیص شورای نگهبان )این قدر آشفته ومعترض شویم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مساله ربا را داخل نکنید اخذ دیرکرد از یک عده دزد که میلیاردی وام گرفته اند و تا به حال برنگردانده اند ربا نیست جریمه برای یک کار خلاف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
تا جایی که من یادم هست . انقلاب 57 کار همین مردم بود . همینها که الان ایشان در فهمشان شک دارد .
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
در جواب ناشناس که میگه بدهکارهای بانکی دزدهای میلیاردی هستن باید عرض کنم که اینقدر آدم هستن که به دلیل بیکار شدن نتونستن وامهایی که گرفتن رو پرداخت کنن که نه دزدن ونه وام میلیاردی گرفتن؛درضمن بانکی که ظاهرأ 18 درصد وو درواقع حدود 30 درصد داره سود میگیره رباخوار و دزده؛هرکی هم قسطشو نده حق داره؛ هیچ بانکی 18درصد سود وام نمیده؛ بابت هر ده میلیون دارن دومیلیون پول مردم رو بلوکه میکنن تا قسطش تموم بشه بعد پرداخت کنن؛یعنی هشت میلیون بهت میدن؛وقتیکه قسط ده میلیون همراه با سود 18 درصدش رو پرداخت کردی تازه دومیلیونت رو بهت میدن؛اگه بخوای درست حساب کتاب کنی بیشتر از 25 درصد داری سود میدی؛ حالا اینجا کی دزده؟ بانک رباخوار یا وام گیرنده بدبختی که از سر اجبار و بدبختی میاد وام میگیره؟بانکهای کدوم کشور اینطوری وبه این شکل وام میده و همه رو بدبخت میکنه؟
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
8
74
آقای روحانی حرف دل مردم ایران را می زنند ایشان کاملا متوجه مشکلات کشور هستن و می دانند که در قرن بیست و یکم هستند
ایشان می گویند طلاقها بر اثر فضای مجازی است یک سوال از ایشان دارم قبل از وجود فضای مجازی آیا مملکت گل و بلبل بود که حالا نیست آیا طلاق و فساد وجود نداشت که حالا هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ذاتا طلاق و قوانین آن در متن قرآن کریم هست
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
چه ربطی به طلاق داره فضای مجازی؟ زندگی ای که فضای مجازی وماهواره وامثال اینا میتونه اونو ازهم بپاشونه همون بهتر که وجود نداشته باشه
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
73
9
با سلام و تشكر از بابت گزارش فوق
خداوند را شاكريم كه نعمت ولايت فقيه را بر ما ارزاني داشته است.خداوند مراجع عظام و رهبري عزيز را حفظ كند
وقتي اوضاع اقتصادي را نمي توانند كنترل كنند فرا فكني كار درستي نيست
در ضمن عزيزان بايد به هوش باشيم ظواهر دنيا فريبمان ندهد دنياي مجازي دنياي نيتهاست فكر و نيتمان را اصلاح كنيم روح و ايمانمان را تقويت كنيم تا از دنياي مجازي سمت مفيدش را استفاده كنيم نه سمت مخرب آنرا و اگر نمي توانيم خود را كنترل كنيم در يك اتاق با نامحرم تنها ماندن حرام است بايد از اين دنياي مجازي خارج شويم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
شما پرستاری یا امور پرورشی مدرسه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
5
48
بايد از طلاق گرفتگان آمار گرفت تا مشخص بشه كه چند درصد از اينها اينترنت دارند؟!!! وضعيت بد اقتصادي را نمي بينند!!!
saber
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
2
48
با سلام
اینکه باید برای مساله حجاب وفضای مجازی فکری اندیشید درش شکی نیست ولی سوال اساسی اینجاست چرا مراجع ما فقط روی این مسائل به این شدت حساس هستند و در خصوص تصمیمات اقتصادی و مصوباتی که کمر اقتصاد رو شکسته و نتیجش خالی شدن سفره مردم هستش سکوت میکنن نمونه ساده اون قیمت گذاری و فساد حاکم در بازار خودروی داخلی و هزاران مورد دیگری که داریم باش دست و پنجه نرم میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مشکل الان این است که از افرادی که وام های کلان گرفته اند و ما می دانیم چه کسانی هستند دیرکرد وام اخذ نشود و آن ها هر زمان که خواستند وام های کلانی را گرفته اند به نرخ گذشته پس بدهند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
به تیتر خبر اکتفا نکنید متن خبر رو دقیق بخوانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
5
40
سابقه دادگستري به زمان هاي بسيار قديم برمي گردد حتي پيامبران آيا در آن دوره نيز فضاي مجازي بود؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
5
39
یکی از علت های مهم ناهنجاری ها در فضای اینترنتی ایران عدم اعتماد مردم به رسانه های داخلی خصوصا صدا و سیما است . در کشورهای رشد یافته مردم فقط اخباری که از رسانه های معتبر داخلی پخش میشوند را می پذیرند . این رسانه ها ممکن است در شبکه های اجتماعی هم صفحه ای داشته باشند اما شبکه های اجتماعی عموما برای ارتباطات شخصی و دوستانه استفاده میشود .
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
14
7
روحانی تعمدا اینطور حرف میزنه که این واکنش ها رو ایجاد کنه استاد حاشیه سازی روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
3
18
البته اینکه رئیس جمهوری میگوید مردم میفهمند منظورش تک تک افراد بصورت انفرادی نیست . منظورش خرد جمعی است . تاکنون برروی خرد جمعی در یک جامعه تست های مختلفی صورت گرفته است و مشخص شده نظر خرد جمعی در یک جامعه چقدر به حقیقت نزدیک است .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
3
38
12 فروردین 58 مردم محرم و همه چیز دان بودند و الان نادان
یکی از ایرانیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
3
29
همیشه یک طرف را نگاه کردن برایمان دردسر ساز بوده چرا طی این همه سال نمی خواهیم بپذیریم که انسانیم و قابلیت پیشرفت و هدایت را داریم چرا همیشه از زور و محدودیت طرفداری میکنیم در حالی که آزادی مطلق در هیچ کجای جهان نیست
علما آیا واقعا خود در بطن جامعه هستند یا اخبار جامعه را از اطرافیان و آقازاده هاشون و گزینشی دریافت میکنند ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
47
7
از کسانیکه نقد معصوم را جایز میدانند ،انتظاری نمیشود داشت
ما اصلاحگرانیم!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
4
48
حرفهای رئیس جمهور دراین شرایط درست است.اگراقایان علما حرف حسابی دارندخصوصی با ایشان درمیان بگذارند.اظهارنظرعلنی هم وهن ایشان وملت است وهم عرض خود را بیش ازاین نزد مردم میبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
اتفاقا درست گفته اند . موضوع اینه که ایشون یه چیزی بگه بعد اوشون یه چیز دیگه بگه تا مردم هم با همین حرفها سرگرم بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
2
31
بد نیست یک آماری از طلاق های قبل از تلگرام و بعد از تلگرام و دلایل اون داده بشه . مخصوصا در شهرهای مذهبی و توریستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
....والبته آماری از وضع اقتصادی مردم وقتی هنوز تلگرامی نبود و حالا
مستضعف پردرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
3
43
آقای مکارم، اکثر طلاقها به خاطر بیکاری و فقر مردم و سرافکندگی جلوی زن و بچه هست که بخاطر سوء مدیریت ها بر کشور است نه شبکه های اجتماعی و ماهواره. تمام دنیا الان به شبکه های اجتماعی و ماهواره و ... دسترسی دارند و بستن اونها هیچ کمکی نخواهد کرد غیر از این که عقب افتاده تر و بدبخت تر خواهیم شد و هزینه های زندگی و کار بالاتر خواهد رفت. مردم امروز همه چیز را می فهمند و به کمک تکنولوژی و شبکه های اجتماعی همفکری می کنند و هر نسل از نسل قبل فهمیده تر هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
3
30
به نظر اين توهين است كه مردم نمي فغهمند
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
5
27
یعنی چه مردم نمی فهمند؟ مگر رئیس جمهور اصول فلسفه تدریس کرد که فهم آن برای مردم مشکل باشد. ایشان واقعیت را گفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
2
19
ایشون استناد میکنه به حرف قضات. خب ببخشید ادم خطاکار میره پیش قاضی.
معلومه که تمام تجربیات یک قاضی در مورد خلاف در فضای مجازی هست. از هک و درز اطلاعات تا اغوا و ...
خب شما که مرجع تقلید هستین و محترم ، پای حرف کارافرین ها و کسانی که توی همین شبکه ها کسب و کار راه انداختن و یا تفریح و سرگرمی شون توی این فضاها هست اطلاعات گرفتی؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
39
4
خیلی متعجبم از اینکه بعضی ها خودشان را فهمیده تر از یک مرجع میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مراجع در امورفقهی مجتهدند و عالم و نادان باید از عالم تقلیدکنه . در موارددیگر باید به عالم آن رشته مراجعه کرد والبته دراون شاخه اینها باید از عالمان اون رشته تقلیدکنند . نمی شه که یه نفر مجتهدفقه درموردهمه چیزعالم باشه و نظرداشته باشه ونظرش رو هم اعلام کنه وانتظارداشته باشه همه هم بپذیرند و تقلیدکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
2
29
بنظرم این خیلی خوبه که علما و مراجع هم میان و نظر میدن و مردم با سطح طرز فکرشون آشنا میشن!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
13
6
مستضعف پردرد اين را به آاي روحاني بگو مشكل كشور با لااكراه في الدين درست نمي شود مديريت و كار تلاش است كه مشكلات كشور حل مي شود الحمدولله در دولت تدبير و اميد نه مديريت مي بينيم و نه تلاش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
1
38
روحانی حرف دل مردم رو زده اقای مکارم در سال 57 هم مردم انقلاب کردن چطور اون موقعه میفهمیدن الان نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
18
9
روحانی همیشه برای فرار از مسئولیت خود در برابر مشکلات اقتصادی - بیکاری و واردات بی رویه مسائل حاشیه ای رو مطرح میکنه تا چند صباحی ذهن مردم رو منحرف کنه واقعا یک سیاستمدار این روحانی
غلام پیروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
38
3
سلام - درود بی کران الهی بر ولایت فقیه و مجتهدین بزرگوار احسن به شما حضرت ایت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید -شما حوزوی ها باید جلوی این حرکات را بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
1
13
من در عجبم وقتی رسانه های تصویری بیگانه با مدرک مستند و نامه های مهمور از تمامی مسائل داخلی ما مطلع هستند چگونه مسئولان مملکت ما بی خبرند
ایردموسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
1
14
وقتی صحبت از خواست مردم میشود منظور خواست عمومی مردم است نه خواست تک تک افراد. منظور روحانی هم خواست عمومی مردم است. البته یک عده ای خواست خود را برابر گفته های خداوند میدانند و برای خواست مردم ارزشی قائل نیستند و این تقابل با خواسته های عمومی جامعه تنها به دین گریزی و کند شدن توسعه مملکت منجر می شود وگرنه جلوی خواست مردم را نمی شود گرفت.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
4
12
آقای رئیس جمهور
مردم گشنه اند ، سفره مردم خالیه ، بخدا مردها از زن و بچه ها شون خجالت میکشن وقتی نمیتونن شکم زن و بچه هاشونا سیر کنن اونوقت .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
فقط به رئیس جمهور نگو ، این مملکت صدها مرجع تصمیم گیر دارد
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
21
5
دولت محترم مردم را ول کرده ولی ما مردم ایران این سختیها را تحمل میکنیم وهمیشه لبیک گوی رهبر فرزانه مان هستیم ای رهبر ازاده اماده ایم اماده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
36
5
خدا سایه آیت الله مکارم را بر سر ما تا حضور آقا صاحب الزمان (عج) حفظ کند.
اگر ممکنه
|
United States of America
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
2
19
من نميدانم سخن امام خميني را قبول كنم كه گفت میزان رای مردم است .یا سخن ایت الله مکارم شیرازی را ..
اما مهمتر فرمان خداست که در قران خطاب به پیامبرش بارها هشدار میده ..ما ارسلناک الا ....الا توجه کنید .الا ..بشیرا و نذیرا ..یا ایهاالمدثر قم فانذر ...ما علینا الا البلاغ ...بلغ ما انزل الیک ..لیس علیهم بمسیطر ..لیس علیهم بوکیل ...و در ایه ديگری میفرمایند  { وَلَوْ نَشَاء لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَى مَكَانَتهمْ فَمَا اِسْتَطَاعُوا مُضِيًّا وَلَا يَرْجِعُونَ } 
ولو نشاء لطمسنا على أعينهم فاستبقوا الصراط فأنى يبصرون}
یعنی اگر خدا بخواهد خودش میتوانست همه را موحد کنه ..و اصلا یه بهشت خلق میکرد و همه را یک سر میبرد بهشت
و مهمترین کلام خدا در ایة الكرسي وجود داره ..لا اكراه في الدين ...
بااحترامي كه براي حضرت اية الله مكارم قائلم .اگر شبکه های اجتماعی بد هستند .چرا ایشان چندین شبکه ماهواره ای دارند ...و مگر ایشان نمیدانند که برای هر فیلتری سریعا فیلتر شکنی میاد که متاسفانه تبلیغات درون فیلتر شکن بسیار بسیار بسیار خطرناک هستند..‌
یکی از ائمه جمعه محترم در خطبه هفته قبل کلام زیبایی فرمودند.که با چاقو هم میشه ادم کشت پس باید بگیم فروش چاقو ممنوعه ..ایشان فرمودند بهترین کار ...اموزش مردم و هشدار به انهاست ...
اللهم عجل لولیک الفرج
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
2
19
رئیس جمهور در مورد خواست مردم صحبت کردند نه ی عده خلاقکار که دادگشتر یباید جلوشان را بگیرد . همون مردمی که به خواست خودشون 57 اومدن و انقلاب کردن . الان هم باید به خواست مردم احترام گداشت ولی آقایون اینجور استنباط میکنن چون خواست 57 مردم به نفع شون بوده خوبه
نظرات بینندگان