arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خواند/ ترامپ به رسمیت شناخت / ونزوئلا با آمریکا قطع رابطه کرد / خوآن گوآیدو: سفارت‌ها دستور مادورو را نادیده بگیرند / مادورو: تسلیم نمی شوم؛ با کودتای آمریکا مبارزه خواهم کرد / حمایت اردوغان از مادورو / 5 کشور «گوآیدو» را بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند

در همین حال مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مادورو را «دیکتاتور» خواند و گفت او باید از قدرت کناره‌گیری کند. آمریکا دولت مادورو را به رسمیت نشناخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خواند/ ترامپ به رسمیت شناخت

خوآن گوآیدو رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر مخالفان دولت، خود را رئیس جمهور موقت کشور خواند و دقایقی بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آن را به رسمیت شناخت.

به گزارش «انتخاب»؛ خوآن گوآیدو رئیس پارلمان ونزوئلا از ارتش خواست از تیراندازی به مردم خودداری کنند.

مخالفان دولت نیکلاس مادورو روز چهارشنبه در شهرهای مختلف این کشور خواستار کناره‌گیری وی از سمت خود شده‌اند.

خوآن گوآیدو با ادای سوگند ریاست جمهوری گفت با پشتیبانی نیروهای مسلح ریاست جمهوری موقت را به دست می‌گیرد و انتخابات برگزار می‌کند.

در همین حال مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مادورو را «دیکتاتور» خواند و گفت او باید از قدرت کناره‌گیری کند. آمریکا دولت مادورو را به رسمیت نشناخته است.

یکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز چهارشنبه اعلام کرد که روابط کاراکاس با واشینگتن را قطع می‌کند و دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت فرصت دارند تا ونزوئلا را ترک کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این در حالی است که خوآن گوآید از همه سفارت‌های خارجی در ونزوئلا خواسته است تا دستورات نیکلاس مادورو برای خروج دیپلمات‌ها را نادیده بگیرند.

برزیل، پاراگوئه، کلمبیا و پرو رئیس مجلس ملی ونزوئلا را بعنوان رئیس جمهور دوران انتقال در این کشور به رسمیت شناختند. در همین حال مادورو از حمایت اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از او خبر داد.

نظرات بینندگان