arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

مرورگر «مایکروسافت اج» خبرهای جعلی را شناسایی می کند / ارسال هشدارهای قرمز و تایید های سبز به کاربران

مرورگر «مایکروسافت اج» به کاربران در مورد خبرهای جعلی هشدار می دهد. این مرورگر از طریق پلاگین "NewsGuard" اعتبار سایت های خبری را بررسی می کند و به کاربر اطلاع می دهد وبسایت مذکور امن است یا خیر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرورگر «مایکروسافت اج» به کاربران در مورد خبرهای جعلی هشدار می دهد. این مرورگر از طریق پلاگین "NewsGuard" اعتبار سایت های خبری را بررسی می کند و به کاربر اطلاع می دهد وبسایت مذکور امن است یا خیر.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نسخه تلفن همراه مایکروسافت اج به راحتی می تواند ارزیابی کند که شبکه های اجتماعی یا وبسایت های خبری درست عمل می کنند یا خیر.

این شرکت افزونه NewsGuard  را که البته باید آن را به صورت دستی دانلود کنید روی تمام نسخه های موبایل مرورگر اج قرار داده است. برای استفاده از این افزونه پس از ورود به رتبه بندی اخبار در منوی تنظیمات اج ، هر زمان که شما از یک سایت خبری بازدید می کنید، می توانید نماد سپر NewsGuard را در نوار آدرس مرورگر مشاهده کنید.امنیت صفحات و پایگاه های خبری نیز با رنگ نشان داده می شود. رنگ سبز یک خروجی قابل اعتماد را نشان می دهد، در حالی که قرمز نشان می دهد شما باید در مورد آنچه که خواندید شکاک باشید.

در این شرایط چنین پیغامی می گیرید: "با احتیاط ادامه دهید. این وب سایت نمی تواند استانداردهای لازم و زیربنایی را در مود وضعیت صحت داده ها تایید کند."

این روزها بحث خبرهای جعلی و خبرهای حقیقی به شدت داغ شده است تا جایی که حتی "میل آنلاین"، وابسته به "دیلی میل" نیز چندین بار طی ماههای اخیر به سبب انتشار برخی خبرها جریمه شده است. در نتیجه در مایکروسافت اج نیز برچسب احتیاط کنید گرفته است. در مقابل، نیویورک تایمز یک امتیاز سبز از سامانه جدید اج دریافت کرده و این برچسب می گوید: "تأثیر قابل توجهی بر اخبار و بحث های ملی و بین المللی دارد."

به نظر می رسد امتیاز دهی مایکروسافت اج معیارهای مختلفی از جمله انتشار تکراری محتوای غلط، سرفصل های فریبنده و روش های جمع آوری اطلاعات، علاوه بر نشان دادن مالکیت سایت، تاریخ اعتبار و شفافیت سایت ها را شامل می شود.

گوردون کرویتز، یکی از مدیران پروژه NewsGuard ، در یک بیانیه نوشت "ما بسیار خوشحالیم که بتوانیم میلیونها نفر را از طریق مایکروسافت برای اطلاعات بیشتری در مورد منابع خبرهایی که به صورت آنلاین مشاهده می کنند همراهی کنیم و بر اساس معیارهای روزنامه نگاری اعتبار و شفافیت مناسبی ارائه می دهیم.".

نظرات بینندگان