arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

روابط ایران با انگلیس به سطح کاردار تنزل پیدا می‌کند/نماینده مجلس: باید سفارت انگلیس را قفل بزنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اجرای طرح دو هفته‌ای کاهش روابط با انگلیس تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح ظرف روابط ایران با این کشور به کاردار تنزل پیدا می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اجرای طرح دو هفته‌ای کاهش روابط با انگلیس تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح ظرف روابط ایران با این کشور به کاردار تنزل پیدا می‌کند.

به گزارش انتخاب، علاءالدین بروجردی در نشست علنی امروز مجلس به عنوان طراح طرح دو فوریت کاهش روابط با انگلیس، با بیان این که هفته گذشته طرح دو فوریت به رای گذاشته شد و تصویب شد و افزود: کارنامه سیاه انگلیس قبل و بعد از انقلاب ضرورت دو فوریت این طرح را اثبات می‌کند.

نماینده مردم بروجردی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نقش انگلیس در فتنه ۸۸، گفت: این کشور با تمام امکانات در فتنه ۸۸ حضور داشت و فتنه‌گران را حمایت می‌کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، با بیان این که هم اکنون رابطه ایران با کشور دیگر در بالاترین سطح یعنی سفیر است، بیان کرد: مردم و مسئولان نمی‌توانند اقدام‌های انگلیس را تحمل کنند، از این رو براساس طرح دو فوریت کاهش روابط با این کشور، ظرف روابط به کاردار تنزل پیدا می‌کند.

وی با بیان این که طرح دو فوریت کاهش روابط با انگلیس دو تبصره دارد؛ افزود: یکی از این تبصره‌ها این است که در صورت تغییر سیاست‌های انگلیس وزارت خارجه می‌تواند رابطه را ارتقا دهد.

این نماینده مجلس هشتم درباره تبصره دوم طرح دو فوریت کاهش روابط با انگلیس توضیح داد: در این تبصره آمده است که کشورهایی که مانند انگلیس رفتار کنند، وزارت خارجه می‌تواند به کاهش رابطه با این کشورها اقدام کند.

بروجردی ادامه داد: در صورت تصویب طرح دو فوریت کاهش روابط با این انگلیس وزارت خارجه باید ظرف دو هفته روابط با انگلیس را کاهش دهد.

محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ آذرماه) در مخالفت با طرح کاهش روابط ایران با انگلیس با بیان این که در مجلس شورای اسلامی کسی نیست که دلش با انگلیس باشد افزود: این طرح باید بسیار قاطع تر و شدیدتر بر علیه انگلیس باشد.

وی با اشاره به ملی شدن صنعت نفت به رهبری آیت الله کاشانی برای جلوگیری از چپاول سرمایه ملی گفت: انگلیس پرونده‌ای سراسر خیانت و جنایت دارد؛ ما از سال گذشته طرح کاهش سطح روابط با انگلیس را در کمیسیون امنیت ملی داشتیم اما یکی از علت‌هایی که آن طرح به ثمر نرسید به این دلیل بود که انگیزه در بین دوستان وجود نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم توضیح داد: عقیده بر این بود که باید با انگلیس برخوردی داشته باشیم که با آمریکا داریم.

نماینده مردم شازند با تأکید بر اینکه باید قطع روابط با انگلیس در دستور کار قرار گیرد گفت: ارتباط با انگلیس حتی با وجود یک نماینده سراسر خیانت است، بنابراین ما باید سفارت انگلیس را قفل زده و تا زمانی که انگلیسی‌ها همانند آمریکایی ها به دریوزگی نیفتند به آنها هیچ توجهی نداشته باشیم.

حسن کامران نماینده اصفهان گفت: فراماسون​ها،عرفان​های کاذب نظیر بهاییت و .. همه از نشانه​های خباثت انگلیس علیه ایران است، گفت: من معتقد به قطع رابطه کامل با انگلیس بودم .

وی افزود: انگلیسی​ها که نصرالله تاجیک را تحویل ما نمی​دهند و سگ و اسب به جان مردم می اندازند و با پرویی باغ قلهک را با سند سازی به نام خودشان کردند؛ ما را متهم به نقض حقوق بشر می​کنند! جل الخالق!

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين گفت: انگليس تلاش‌هايي را براي جلوگيري از تصويب نهايي طرح كاهش رابطه ايران با آن كشور آغاز كرده است، اما مجلس مصمم است كه اين كار را انجام دهد.

محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامي مهندسين با بيان اين مطلب، افزود: كاردار انگليس با برخي از مقامات وزارت امور خارجه ديدار كرده است و اين نشان مي‌دهد كه آنها تلاش‌هاي خود را آغاز كرده‌اند،اما طرح كاهش روابط با انگليس در مجلس مطرح و مجلس درباره آن مصمم است.

يك عضو فراكسيون خط امام(ره)، با استناد به اصل 176 قانون اساسي در اخطاري گفت: تبصره يك طرح كاهش روابط با انگليس با قانون اساسي منافات دارد و بر اين اساس بايد اين تبصره اصلاح شود.

مصطفي كواكبيان در جريان بررسي جزئيات طرح كاهش روابط با انگليس در جلسه علني امروز يكشنبه مجلس، در اخطاري به اصل 176 قانون اساسي مبني بر اينكه تمامي مصوبات شوراي عالي امنيت ملي پس از تاييد مقام معظم رهبري قابليت اجرا دارد، اشاره كرد.

وي با اشاره به تبصره يك طرح كاهش روابط با انگليس مبني بر اينكه در صورت تغيير سياست‌هاي خصمانه كشور انگليس، وزارت امور خارجه مي‌تواند سطح روابط را ارتقا دهد، گفت: اين تبصره بدان معناست كه تنها وزارت امور خارجه مي‌تواند براي ارتقاي سطح روابط تصميم‌گيري كند كه اين موضوع با اصل 176 قانون منافات دارد، از اين رو بايد جمله‌اي با اين مضمون كه وزارت امور خارجه پس از مشورت با شوراي عالي امنيت ملي به تصميم‌گيري بپردازد، اضافه شود.

كواكبيان ادامه داد: در صورت اضافه نشدن اين جمله، دست وزارت امور خارجه باز است و حتي فردا مي‌تواند با تصميم‌گيري اين روابط را تغيير دهد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ،‌ با وارد ندانستن اين اخطار گفت: مطئمنا بايد مختصرعقلي براي وزارت امور خارجه قائل شويم، چون اينگونه امور را وزارت امور خارجه با مشورت شوراي عالي امنيت انجام مي‌دهد، البته اين وزارتخانه مي‌تواند به توصيه‌هاي شما نيز توجه كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: پس از تصويب طرح كاهش روابط با انگليس، دولت انگليس متوجه باشد مجلس با دقت رفتار آنها رصد مي‌كند و تصويب اين طرح، اول كار است.

علي لاريجاني پس از تصويب طرح كاهش روابط با انگليس در صحن علني امروز يكشنبه مجلس، ضمن قدرداني از نمايندگان مجلس براي تصويب اين طرح گفت:‌ از اقدام سنجيده و انقلابي نمايندگان مجلس تشكر مي‌كنم.

وي خطاب به دولت انگليس گفت: دولت انگليس متوجه باشد مجلس با دقت رفتار آنان را رصد مي‌كند و اين اول كار است.

پس از اين اظهارات، لاريجاني از حضور آيت‌الله رضواني عضو فقهاي شوراي نگهبان در جلسه علني امروز مجلس قدرداني كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دلسوز
|
ROMANIA
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
76
326
خوب دیگه برای ۱۰ هزار نفر آقا زاده که در انگلیس به مخارج مردم تحصیل میکنند سخت تر شد
mn
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
3
44
فکر خوبیه.....
طاهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
1
6
ولي خوش به حال انگليسي ها شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
5
47
ما باید کلا با انگلیس قطع رابطه کنیم.با نگاهی کوتاه به تاریخ از 500 سال گذشته تا الان انگلیس همیشه با ما دشمن بوده و کثیف ترین نوع استمار است.وقتی آلمان با آن عظمت را به زانو درآورد باید حساب کرد که چقدر نقشه های آنها کثیف و انگلیسی است که توانست آلمان که تمام ممالک دنیا اندازه او پیشرفت نداشتن را در 2 جنگ جهانی شکست دهد.فقط با جاسوسی و تطمیع و تهدید و کثافتکاری.مرگ بر انگلیس .
مصطفی
|
AUSTRALIA
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
2
6
مگر ماقبل از این چه روابطی داشتیم؟ آیا حجم تجارت خارجی دو کشور از نیم میلیارد دلار تجاوز می کرد؟ دود این ژست های سیاسی فقط به چشم دانشجوها، تجار و ... بدبختی می رود که از این به بعد باید در دبی و استانبول برای گرفتن ویزا اسیر شوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
27
59
این اتفاق بزرگ باید 100 سال پیش می افتاد.
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
2
14
نه بابا قفل چیه!!!!! باید در سفارت انگلیسو گل بگیریم .... نه اینم خوب نیست ...باید یه دیوار دور کل ایران بکشیم ... نه کسی بره نه کسی بیاد.....والا.... مرگ یه بار شیون یه بار....
نظرات بینندگان