arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

سرپرست AFC: ایرانی‌ها امیدوار نباشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست كنفدراسيون فوتبال آسيا مي‌گويد اين كنفدراسيون اعتراض ايران را در مورد كاهش سهميه هاي باشگاهي ايران مورد توجه قرار خواهد داد، اما نمي‌تواند ضمانتي براي بازگشت سهميه‌ها دهد.

به گزارش انتخاب، جي‌لانگ در گفت و گو با ايسنا، درباره كاهش سهميه هاي فوتبال باشگاه‌هاي ايران در آسيا گفت: به هر حال اين تصميمي است كه هيات اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا گرفته است. با اين حال ايران مي‌گويد كه سوء تفاهم شده و بايد سهميه بيشتري به فوتبال اين كشور تعلق گيرد. پيشنهادي كه من براي ايران داشتم و آن را به علي كفاشيان ارائه كردم، اين بود كه ايران نامه‌اي بنويسد و به اين مساله اعتراض كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كنيد سهميه هاي از دست رفته ايران بازگشت خواهد گشت؟ گفت: مي‌توانم بگويم نامه ايران را به دقت مورد بررسي قرار خواهيم داد، اما نمي‌توانيم چيزي را ضمانت كنيم.

خبرنگار ایسنا پرسيد شعار كنفدراسيون آسيا اين است كه «آينده متعلق به آسيا است». آيا فكر مي‌كنيد اين شعار با شرايط فعلي محقق خواهد شد؟ كه سرپرست AFC در پاسخ گفت: ما همچنان به جلو پيش مي‌رويم و اطمينان داريم كه آينده فوتبال جهان در دستان آسيا است. اين را بلاتر هم در صحبت‌هاي اخيرش مطرح كرده است. تمامي 47 كنفدراسيون فوتبال آسيا براي پيشرفت‌شان برنامه‌هاي بزرگي دارند.

وي درباره شايعه درخواست نيوزلند براي اضافه شدن به كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: تا به حال پيشنهادي از سوي نيوزلندي‌ها براي اضافه شدن به AFC نداشته‌ايم، اما بايد بگويم كه اقيانوسيه هم نياز به فوتبال دارد.

جي‌لانگ درباره برگزاري مراسم معرفي برترين‌هاي فوتبال آسيا هم گفت: فكر مي‌كنم مراسم بسيار با شكوهي بود، همان طور كه مي دانيد در سال 2011 فوتبال آسيا با چالش هاي جدي مواجه شد، اما به كمك هم شرايط را مديريت كرديم و تلاشمان اين بود كه خانواده‌ فوتبال آسيا را در كنار هم شاد ببينيم.

او درباره مديريتش بر كنفدراسيون فوتبال آسيا پس از بركناري محمد بن همام گفت: فكر مي‌كنم صحبت‌هاي سپ بلاتر در نشست مطبوعاتي اخير و همچنين اظهار نظرش در مراسم برترين‌هاي فوتبال آسيا گوياي همه چيز بود.

جي‌لانگ در پايان درباره كشته شدن چند تماشاگر در حين انجام يك بازي در ليگ اندونزي گفت: از شنيدن اين اتفاق بسيار بسيار ناراحت شديم، پيش از اين به تمامي اعضاي كنفدراسيون فوتبال آسيا هشدارهاي لازم مبني بر تامين امنيت جان تماشاگران و بازيكنان را داده بوديم. با اين حال از فدراسيون فوتبال اندونزي خواسته‌ايم تا گزارشي كامل از تمامي جزئيات اين اتفاق در اختيار ما قرار دهد.
نظرات بینندگان