arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

معرفی فیلم های جشنواره فجر«ماجرای نیمروز : رد خون»

سید محمود رضوی که سابقه تهیه «سیانور» و «ماجرای نیمروز» را داشت، از ساخت سومین فیلمش با موضوع منافقین خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

به گزارش «انتخاب»،تابستان سال گذشته سید محمود رضوی که سابقه تهیه «سیانور» و «ماجرای نیمروز» را داشت، از ساخت سومین فیلمش با موضوع منافقین خبر داد.

اما او سال گذشته تهیه کنندگی «لاتاری» را بر عهده گرفت تا این که بهار امسال خبر صدور پروانه ساخت قسمت دوم «ماجرای نیمروز» صادر و سپس از نام جدید آن رونمایی شد: «ماجرای نیمروز: رد خون»

همچون قسمت اول هادی حجازی فر، جواد عزتی، مهدی زمین پرداز و حسین مهری در «ماجرای نیمروز: رد خون» بازی می کنند در کنار آنها بهنوش طباطبایی، محسن کیایی و هستی مهدوی به عنوان بازیگر به این فیلم اضافه شدند.

نکات حاشیه ای
وقتی قرار باشد فیلمی درباره اقدامات گروه مجاهدین خلق در دهه ۶۰ ساخته شود، خواه ناخواه حواشی زیادی برای آن به وجود می آید. اما برخلاف قسمت اول، پروانه ساخت «رد خون» راحت تر صادر و تصاویری که از پشت صحنه فیلم مهدویان منتشر شد حاکی از آن بود که فیلم جدید این کارگردان یک پروژه بیگ پروداکشن است. در ابتدا برخی رسانه ها اعلام کردند که الناز شاکردوست به عنوان یکی از بازیگران فیلم انتخاب شده اما به دلیل مصدومیتی که برایش به وجود آمده نتوانست در دومین قسمت از «ماجرای نیمروز» ایفای نقش کند.
.
نکات جذاب
حتی کسانی که نگرش سیاسی فیلم را قبول نداشتند هم به تمجید از کارگردانی این فیلم پرداختند و توانایی مهدویان در ساخت فیلم های تاریخی سیاسی باعث شده که بسیاری از مخاطبان منتظر اکران این فیلم در جشنواره باشند. از سوی دیگر حضور بازیگران جدیدی که در «رد خون» بازی می کنند کنجکاوی بسیاری از مخاطبان را برانگیخته است.

شانس جایزه
با توجه به موفقیت «ماجرای نیمروز» در جشنواره سی و پنجم پیش بینی می شود که امسال «رد خون» در بسیاری از رشته ها کاندید دریافت سیمرغ بلورین شود. فیلم مهدویان دو سال پیش سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد و سه بازیگر آن نیز نامزد دریافت سیمرغ بازیگری شدند و به همین دلیل از بازیگر تا کارگردان و تهیه کننده «رد خون» امید بسیاری به کسب سیمرغ از جشنواره سی و هفتم دارند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز
تدوین: محمد نجاریان
طراح صحنه و لباس : محمدرضا شجاعی
طراح‌ چهره پردازی: شهرام خلج
عکاس: مجید طالبی

 

کارگردان: محمدحسین مهدویان
نویسندگان: حسین تراب نژاد ، ابراهیم امینی
تهیه کننده: سید محمود رضوی

نظرات بینندگان