arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

عجیب ترین پرونده جاسوسی سایبری 2019 رقم خورد / هک دوربین امنیتی خانواده آمریکایی و سناریوی حمله موشکی کره شمالی به ایالات متحده

یک خانواده آمریکایی مدعی است که سیستم دوربین های امنیتی آنها موسوم به nest cam هک شده و هکرها آنان را فریب داده اند تا فکر کنند آمریکا تحت حمله کره شمالی قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک خانواده آمریکایی مدعی است که سیستم دوربین های امنیتی آنها موسوم به nest cam هک شده و هکرها آنان را فریب داده اند تا فکر کنند آمریکا تحت حمله کره شمالی قرار دارد.

به گزارش سرویس آی تی و  فناوری انتخاب، شاید این یک کابوس واقعی باشد که صبح از خواب بیدار شوید و تصو کنید کشورتان مورد حمله قرار گرفته است. این همان کابوسی است که حداقل برای چند ساعت یک خانواده امریکایی را سردرگم کرد و علت شروع این ماجرا نیز پیغام های امنیتی و هشدارهایی بود که توسط دوربین امنیتی این خانواده منتشر می شد.

لورا لیونز مادر این خانواده اهل کالیفرنیا  می گوید: صبح که از خواب بیدار شدم یک هشدار امنیتی از مکان نامعلومی دریافت کرده بودم که مرتب اعلام می کرد: سه موشک کره شمالی به لس آنجلس، شیکاگو و اوهایو هدایت شده است.

وی گفت که این پیام امنیتی تاکید داشت به زودی ایالات متحده این ماجرا را تلافی می کند و مناطقی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، در عرض سه ساعت تخلیه شده اند. بر همین اساس نیز لورا که به شدت وحشت زده شده بود شروع به روشن کردن تلویزیون و رادیو کرد تا از پوشش های خبری زنده ماجرای حمله نظامی را پیگیری کند اما هر اندازه جستجو کرد چیزی نیافت و بعد از دقایقی نفسگیر متوجه شد این پیام از اساس اشتباه بوده است.

لورا به سرعت با دفتر خدمات پس از فروش دوربین های امنیتی خود تماس گرفت و نماینده این شرکت نیز گفت که احتمالا او قربانی یک "هک بزرگ از سوی سیستم های نفوذگر شخص ثالث" شده است.درواقع شرکت nest در پاسخ به این ماجرا می گوید: دستگاه خانواده لیونز  به احتمال زیاد توسط روش افشای  رمز عبور مورد حمله قرار گرفته است. این شرکت در بیانیه ای نوشته: "ما امنیتی بسیار قوی را  برای اهالی خانه به ارمغان می آوریم و به طور فعال ویژگی هایی را معرفی می کنیم که رمزهای ورودی را رد می کنند، مشتریان اجازه دارند دسترسی به حساب های خود را نظارت کنند و افراد بیرونی را از ورد به حساب های خود منع کنند.

با این حال، همانطور که شرکت هایی مانند گوگل، آمازون و سامسونگ سعی می کنند مصرف کنندگان را متقاعد کنند که خانه های خود را به هاب هایی پر از ابزار و لوازم خانگی متصل به اینترنت تبدیل کنند، تجربه ای مثل تجربه لورا و خانواده اش می تواند مردم را متقاعد کند این ابزارها چندان ایمن نیستند.

این اولین بار نیست که دوربین های Nest توسط بیگانگان هدف گرفته شده است. در ماه دسامبر، هکرها یک دوربین را در آریزونا هدف گرفتند و طی ماه گذشته نیز یک هکر به یک زن و شوهر از طریق دستگاه هوشمندشان به دروغ گفت که فرزندشان ربوده شده است.

کارشناسان امنیتی طی سال های اخیر بارها هشدار داده اند که دستگاه های هوشمند آسیب پذیری بالایی در برابر هکرها دارند. به نظر می رسد بخش بزرگی از این آسیب پذیری ها به عدم آموزش کافی برای کاربران و اطلاعات ضعیف آنان از نحوه ایمن سازی اطلاعاتشان مرتبط است. بسیاری از مصرف کنندگان نمی دانند که می توانند از رمز عبور قوی تری استفاده کنند و ویژگی های اضافی امنیتی مانند احراز هویت دو عاملی را فعال کنند.

نظرات بینندگان