arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

فیفا: ایران در همان ابتدای کار وحشت را به دل چین انداخت

تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بدنبال صعود تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا، نوشت: ایران از همان دقایق ابتدایی وحشت را به دل چین انداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیفا: ایران در همان ابتدای کار وحشت را به دل چین انداختفیفا نوشت: بدون دخالت «رامین رضائیان» و «ژنگ ژی»، این بازی می توانست به یک جنگ هیجان انگیز تبدیل شود.
با این حال، گل نخست ایران سرانجام توسط «سردار آزمون» شگفت انگیز ساخته شد؛ گلی که وحشت را به دل چین انداخت و «مارچلو لیپی» را وادار کرد تا بابت موقعیت از دست رفته ابتدای بازی خود را نفرین کند.
ظاهرا آزمون نفر دومی بود که می توانست به توپ بلند ارسالی از سوی ایرانی ها برسد، اما تعلل «ژنگ ژیائو تینگ» راه را باز کرد و آزمون توپ ربوده شده را در ایده آل ترین شرایط برای «مهدی طارمی» ارسال کرد تا طارمی سومین گل خود را در این تورنمنت به ثمر برساند.
در ادامه کار، بار دیگر آزمون کاتالیزور گل دوم تیم ملی ایران بود؛ در واقع او پس از اینکه قلب خط دفاعی چین را وارد به اشتباه کرد و از سد «یان یونلنیگ» گذشت، دومین گل تیم کشورش و چهارمین گل خود را در جام ملت ها وارد دروازه حریف کرد.
با این حال، «یون لینگ» اگر چه با مهار شوت «احسان حاج صفی» امیدهای چین را در نیمه دوم زنده نگه داشت، اما «کریم انصاری فرد» در زمان های پایانی بازی ایران را به شایستگی به گل سوم رساند.
بر این اساس، تیم های ملی ایران و ژاپن نیمه نهایی وسوسه انگیز هفدهمین دوره جام ملت های آسیا را برگزار خواهند کرد.

نظرات بینندگان