arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

۳ دلیل اصلی افزایش طلاق در کلان‌شهرها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت پذیری جز اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلان‌شهرها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت پذیری جز اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلان‌شهرها است.

مهشید موقر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری و مشکلات جنسی جز اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلان‌شهرهاست.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش طلاق در کشور سازمان بهزیستی اقدامات موثری انجام می‌دهد، افزود: مشاوره، راهنمایی و ارجاع از اولین اقدامات سازمان بهزیستی برای هر یک از خانواده‌هایی است که در معرض طلاق قرار دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: در جلسات مشاوره بالابردن سطح کیفی تعاملات زوجین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موقر با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های انگیزشی جهت ازدواج مجدد و تربیت فرزندان پس از طلاق یکی از اصول مراکز مشاوره‌ای بهزیستی است، بیان کرد: در این سلسله جلسات ارزیابی و غربالگری، درمان مشکلات زوجین و آموزش مهارت‌های مقابله با طلاق به زوجین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش امر طلاق در کشور سازمان بهزیستی سامانه تصمیم را راه اندازی کرده است، افزود: این سامانه باعث ایجاد وقفه در تصمیم گیری‌های شتابزده‌ی زوجین برای طلاق می‌شود و آن‌ها را در فرآیند مداخله در طلاق قرار می‌دهد.

موقر تشریح کرد: ۲۵ مرکز غربالگری و مرکز جامع مراقبت از خانواده، ۸۹ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و ۲۹ کلینیک مددکاری اجتماعی وابسته به سازمان بهزیستی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از اول فروردین ۹۷ تا پایان دی ماه سال جاری ۸ هزار ۴۶۱ زوج متقاضی طلاق به مراکز سازمان بهزیستی مراجعه کرده اند، گفت: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۶۲۹ نفر زوج نیز به سامانه تصمیم رجوع کردند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تشریح کرد: از میان ۳۸۳ پرونده‌ای که در مدت ۴۶ روز مداخله بررسی شده است، تصمیم طلاق ۳۹ زوج به سازش منجر شده است.

 

نظرات بینندگان