arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

پیش‌بینی بارش باران در شرق کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران را برای مناطق مختلف کشور پیش‌بینی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران را برای مناطق مختلف کشور پیش‌بینی کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۶ بهمن) بارش پراکنده در جنوب شرق‌، شمال خراسان جنوبی و بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان شمالی رخ می‌دهد همچنین بعد از ظهر امروز و صبح فردا (۷ بهمن) افزایش غبار و غلظت آلاینده‌های جوی برای شهرهای صنعتی دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فردا (۷ بهمن) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور، افزایش ابر و بارش در این مناطق آغاز می‌شود، گفت‌: به‌تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به تمام دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه سامانه بارشی فعال در کشور در کل نیمه غربی و دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق فعال خواهد بود، اظهارکرد: بیشینه بارش پس فردا (۸ بهمن) در غرب کردستان، استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس فردا (۸ بهمن) بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف و کولاک خواهد بود، گفت‌: در استان‌های واقع در جنوب غرب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه فردا (۸ بهمن) با تداوم جریان‌های جنوبی برای نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود که از بعد از ظهر روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در اواخر وقت بارش در نیمه شرقی سواحل نیز شروع می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه صبح روز سه‌شنبه (۹ بهمن) سامانه بارشی در کل کشور فعال می‌شود، تاکید کرد: به‌تدریج از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود و در نهایت در روز چهارشنبه (۱۰ بهمن) از نوار شرقی خارج می‌شود. همچنین در این روز در نیمه غربی و روز پنجشنبه (۱۱ بهمن) در نیمه شرقی کاهش نسبی دما در حدود ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آب و هوایی تهران طی دو روز آینده گفت‌: فردا (۷ بهمن) آسمان تهران صاف، همراه با غبار صبحگاهی و در بعد ازظهر با افزایش ابر و در اواخر وقت با بارش باران و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دما در این روز ۱۴ و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان پایتخت در روز دوشنبه (۸ بهمن) بارانی و در برخی از ساعات با وزش باد همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به ۱۳ و ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نظرات بینندگان