arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

آشنایی با کارگردانان جشنواره سی و هفتم«آزیتا موگویی»

آزیتا موگویی فعالیت در سینما را از دهه شصت آغاز کرد و در ابتدا به عنوان منشی صحنه در فیلم‌های سینمایی به فعالیت می‌پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فعالیت در سینما را از دهه شصت آغاز کرد و در ابتدا به عنوان منشی صحنه در فیلم‌های سینمایی به فعالیت می‌پرداخت.

به گزارش «انتخاب»،آزیتا موگویی متولد اول آذر ۱۳۴۸ سالها به عنوان مجری طرح، برنامه ریز، مدیر تولید در پشت دوربین فیلم‌های سینمایی کار می‌کرد و قدم به قدم در این حوزه پیشرفت کرد به عنوان کارگردان و تهیه کننده سینما رسید.

موگویی که نزدیک به سی سال به تولید بیست فیلم سینمایی کمک کرد، با آغاز دهه نود و پس از مدیریت تولید «فرزند چهارم» اولین فیلمش را در سال ۹۲ جلوی دوربین برد و توانست با «تراژدی» اکران نسبتا موفقی را هم تجربه کند.

موگویی پس از اولین فیلمش فعالیت در عرصه تولید را رها نکرد و مدیریت ساخت دو فیلم دیگر را بر عهده گرفت تا اینکه امسال دومین فیلمش را کارگردانی کرد. او «ایده اصلی» را اواخر تابستان امسال جلوی دوربین برد و بازیگران سرشناسی در آن ایفای نقش کردند.
.
از جمله بازیگران فیلم جدید موگویی می‌توان به بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی و مهرداد صدیقیان اشاره کرد. این کارگردان برای فیلمبرداری «ایده اصلی» به کشورهای قبرس، اسپانیا و کانادا سفر کرد.

دومین فیلم موگویی در بخش مسابقه جشنواره امسال به نمایش درخواهد آمد و از جمله فیلم‌های پربازیگر جشنواره سی و هفتم به حساب می‌آید.

نظرات بینندگان