arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

ادامه خرید نفت ژاپن از ایران تا دو ماه آینده

ژاپن ماه میلادی جاری خرید نفت ایران را ازسرگرفت و شرکت‌های "فوجی اویل" و "شوآ شل سکی‌یو" محموله‌های نفت ایران را در نفت‌کشی بارگیری کردند که نهم فوریه به ژاپن خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد پالایشگاه‌های ژاپنی تحت معافیتی که ژاپن در نوامبر از آمریکا دریافت کرد، تا مارس به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، ژاپن ماه میلادی جاری خرید نفت ایران را ازسرگرفت و شرکت‌های "فوجی اویل" و "شوآ شل سکی‌یو" محموله‌های نفت ایران را در نفت‌کشی بارگیری کردند که نهم فوریه به ژاپن خواهد رسید.

بر اساس گزارش هلنیک شیپینگ، تاکاشی تسوکیوکا، رئیس انجمن نفت ژاپن گفت: صنعت پالایش نفت ژاپن همچنان از دولت می‌خواهد معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران را پس از پایان مدت ۱۸۰ روز در مه، تمدید کند. با این حال پالایشگاه‌های ژاپنی می‌توانند از سایر کشورهای خاورمیانه نفت مورد نیاز خود را تأمین کنند.

آخرین محموله نفت ایران در اوایل اکتبر به ژاپن رسید، زیرا پالایشگاه‌ها و بانک‌های ژاپنی تلاش داشتند کلیه مبادلات مربوط به نفت را پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا تسویه کنند. پالایشگاه‌های ژاپنی معمولاً گریدهای مدیوم و سنگین را وارد می‌کنند. آخرین باری که این کشور هیچ نفتی از ایران وارد نکرد ژوئیه سال ۲۰۱۲ بود که تهران هدف تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته بود و تا زمان مشخص شدن وضعیت بیمه محموله و مسائل بانکی، واردات نفت ژاپن از ایران به مدت کوتاهی متوقف شده بود.

نظرات بینندگان