arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

ژنرال سوری: هر نقطه‌ای در اسراییل در تیررس موشک‌های ماست

یک کارشناس نظامی سوری با بیان اینکه دشمن اسرائیلی بسیار تلاش کرد که محل اختفای سامانه موشکی را کشف کند، اعلام کرد که این رژیم همچنین به مزدورانش دیکته کرده بود که این سامانه‌ها را از بین ببرند و به آن حمله کنند، «ولی در این زمینه نیز مفتضحانه شکست خورد. او می‌داند که جنگ امروز، جنگ موشکی و جنگ غافلگیری است و هر نوع از این جنگ، چهره منطقه را تغییر خواهد داد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک کارشناس نظامی سوری با اشاره به توانمندی سوریه در حملات موشکی، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی و مزدورانش در تلاش بودند که سامانه موشکی سوریه را از بین ببرند، ولی موفق نشدند.

به گزارش فارس، سرتیپ «رضا شُریقی» کارشناس نظامی سوری اعلام کرد که قدرت موشکی سوریه در جنگ علیه این کشور هیچ آسیبی ندیده است.

شریقی تأکید کرد که فرماندهی نظامی سوریه بسیار سریع، محموله‌های راهبردی موشکی خود را از تجاوزات رژیم صهیونیستی و حملات مزدوران این رژیم به ویژه جبهه النصره و داعش دور کرد؛ گروه‌هایی که «اسرائیلی‌ها در برابر ارتش سوریه در مناطق حائل بین نیروهای سوری و اسرائیلی در جولان [اشغالی] (خط 1974) در کنار آنان می‌جنگیدند؛ گذشته از انواع حمایت لجستیکی که اسرائیل از آنان انجام داد».

این کارشناس سوری درباره نظریه بازدارندگی و درگیری احتمالی که سوریه آن را اعلام کرد، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ارتش عربی سوریه توانست قدرت بازدارندگی اصلی خود –بویژه موشکی- را طی سال‌های گذشته در سلامت کامل نگه دارد و کارآیی راهبردی آن حفظ کند، بدون اینکه آسیبی ببیند یا نابود شود».

وی با بیان اینکه دشمن اسرائیلی بسیار تلاش کرد که محل اختفای سامانه موشکی را کشف کند، اعلام کرد که این رژیم همچنین به مزدورانش دیکته کرده بود که این سامانه‌ها را از بین ببرند و به آن حمله کنند، «ولی در این زمینه نیز مفتضحانه شکست خورد. او (دشمن اسرائیلی) می‌داند که جنگ امروز، جنگ موشکی و جنگ غافلگیری است و هر نوع از این جنگ، چهره منطقه را تغییر خواهد داد».

شریقی ادامه داد: «هدف ارتش اسرائیل نابودی سامانه هوایی [سوریه] طی سال‌های جنگ بود تا توانمندی‌های دفاعی [این کشور] تضعیف شود و جنگنده‌هایش بتوانند از حریم هوایی به آسانی عبور کنند، ولی درگیری احتمالی بر خلاف پیش‌بینی آن (ارتش صهیونیستی) خواهد بود».

این کارشناس نظامی سوری با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی گنبد آهنین ایجاد کرد تا حملات موشکی سوریه به اهداف خود دست نیابد، تأکید کرد که این سامانه نخواهد توانست مانع حملات موشکی سوریه شود.

وی با تأکید بر اینکه موشک‌های سوری قادر خواهند بود هر نقطه‌ای در اراضی اشغالی را هدف قرار دهند، خاطر نشان کرد که سلاحهای متعلق به پدافند هوایی سوریه پیشرفته شده، کیفیتش افزایش یافته و همین مسئله موجب نگرانی مسئولان رژیم صهیونیستی شده است.

شریقی که در مقابله با نیروهای صهیونیستی سابقه زیادی دارد و در جنگ لبنان در سال 1982 و جنگ سوریه و مصر علیه این رژیم در سال 1973 شرکت داشته است، مرحله آتی را در منطقه، مرحله متلاطمی توصیف می‌کند و بر این باور است درگیری بین طرحهای مختلف در خاورمیانه وجود دارد؛ از طرح آمریکا تا ترکیه گرفته تا طرح کشورهای عربی مایل به غرب و طرح رژیم صهیونیستی علیه سوریه.

این سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه در پایان درباره اهداف پنهان حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد که «هدف از آنچه بهار عربی نامیده می‌شد این بود که نیروهای پیشرو در جهان عرب هدف قرار گیرد؛ بویژه [نیروهایی] که در آینده رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دادند. لذا هدف این طرح مخرب، انواع گروه‌های ملی‌گرا بود؛ چه سیاسی، یا اقتصادی یا نظامی».

نظرات بینندگان