arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

خلیلزاد: توافق با طالبان مشروط به آتش‌بس همه‌جانبه و مذاکره بین‌الافغانی است

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان اعلام کرده که اگر روی "مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس همه‌جانبه" با گروه طالبان توافقی نشود، روی مسایل دیگر توافقی در کار نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی نوشت: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان اعلام کرده که اگر روی "مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس همه‌جانبه" با گروه طالبان توافقی نشود، روی مسایل دیگر توافقی در کار نخواهد بود.

خلیلزاد که در یک هفته گذشته مشغول مذاکره با نمایندگان طالبان در دوحه بوده، در حساب توییتری خود نوشته است که دراین گفت‌وگوها با نمایندگان این گروه "پیشرفت‌های مهمی" صورت گرفته اما تا هنوز توافقی بدست نیامده است.

خلیلزاد نوشته است: "پس از ۶ روز مذاکره در قطر برای مشورت عازم افغانستان هستم. نشست‌ها دراینجا بیش از هر زمان دیگری سازنده بود. پیشرفت‌های مهمی روی مسایل حیاتی بدست آمده است."

خلیلزاد نوشته است: "کار ما ادامه دارد و مذاکرات به زودی از سر گرفته می‌شود. مسایلی باقی مانده که باید حل شود. تا زمانی‌که روی همه مسایل توافق نشود، توافقی در کار نیست. مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس همه جانبه قطعا از جمله این مسایل است."

نظرات بینندگان