arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

آشنایی با کارگردانان جشنواره سی و هفتم«سعید روستایی»

سعید روستایی در ابتدا برای یاددگیری رشته مورد علاقه اش به هنرستان رفت و سپس در دانشگاه سوره به تحصیل سینما پرداخت و سه سال پیش با اولین فیلمش به یکی از رکوردداران کسب سیمرغ بلورین در یک دوره جشنواره فجر تبدیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در ابتدا برای یاددگیری رشته مورد علاقه اش به هنرستان رفت و سپس در دانشگاه سوره به تحصیل سینما پرداخت و سه سال پیش با اولین فیلمش به یکی از رکوردداران کسب سیمرغ بلورین در یک دوره جشنواره فجر تبدیل شد.

سعید روستایی متولد ۲۳ مرداد ۶۸ ، تنها بیست و شش سال داشت که «ابد و یک روز» را جلوی دوربین برد. او که پیش از آن سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه موفق را داشت، سال ۹۴ برای کارگردانی اولین فیلم بلندش باز هم سراغ این موضوع رفت و از منتقد تا مخاطب به تحسین فیلم او پرداختند.

به قول خودش هیچ وقت به عنوان دستیار کارگردان در سینما فعالیت نکرد و با اولین فیلمش جایگاهی را در سینمای ایران بدست آورد که شاید خیلی ها به آن نرسیدند. روستایی یک سال پس از موفقیت اولین فیلمش با نگارش فیلمنامه «سد معبر» محسن قرایی به جشنواره سی و پنجم آمد تا نشان دهد همچون فیلم هایش، فیلمنامه هایش هم می تواند مورد توجه قرار گیرد.

او نزدیک به یک سال در راهروهای وزارت ارشاد برای دریافت پروانه ساخت «متری شش و نیم» در رفت و آمد بود تا بالاخره آذر سال گذشته مجوز ساخت آن صادر شد. مرداد امسال «متری شش و نیم» جلوی دوربین رفت و چند هفته پیش فیلمبرداری آن بعد از چندین ماه به اتمام رسید.

توقع ها از سعید روستایی بسیار بالاست و از حالا بسیاری از منتقدان، خبرنگاران و مخاطبان منتظر تماشای دومین ساخته کارگردان «ابد و یک روز» هستند.
.

نظرات بینندگان