arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

راهپیمایی حامیان مادورو در نیویورک

ده‌ها تن از حامیان نیکولاس مادورو با تجمع در شهر نیویورک از دولت آمریکا خواستند تا از تحریک "تغییر رژیم" در این کشور دست بردارد. معترضان در منهتن شعارهای "مادورو، دوست، ما مردم با تو هستیم" فریاد می‌زدند و تابلوهایی با نوشته "دست از سر ونزوئلا بردارید" و "یانکی برو خانه" در دست داشتند و خواستار پایان استعمار این کشور آمریکای جنوبی و همچنین توقف تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده علیه آن شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده‌ها تن از حامیان نیکولاس مادورو با تجمع در شهر نیویورک از دولت آمریکا خواستند تا از تحریک "تغییر رژیم" در این کشور دست بردارد.

به گزارش ایسنا، معترضان در منهتن شعارهای "مادورو، دوست، ما مردم با تو هستیم" فریاد می‌زدند و تابلوهایی با نوشته "دست از سر ونزوئلا بردارید" و "یانکی برو خانه" در دست داشتند و خواستار پایان استعمار این کشور آمریکای جنوبی و همچنین توقف تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده علیه آن شدند.

به گزارش اسپوتنیک، راهپیمایی‌هایی در دفاع از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا و انقلاب بولیواری از سوی کوبا و کمیته همبستگی ونزوئلا در سایر شهرهای آمریکا از جمله واشنگتن، سن خوزه، میامی، دالاس، پیتسبورگ و مینیاپولیس برگزار شد.

حدود ۴۰ معترض مقابل مجسمه جورج واشنگتن در منهتن که نماد پیروزی این کشور بر استعمار بریتانیا بر آمریکایی‌هاست، تجمع کردند. معترضان از احتمال مداخله نظامی ایالات متحده و تلاش برای تغییر رژیم در ونزوئلا ابراز نگرانی کردند.

یک فعال دانشجویی که در اعتراضات حاضر بود، تاکید کرد: ایالات متحده یکی از بزرگترین ارتش‌ها در جهان را دارد و آنها به این علت قوی شده‌اند که منابع سایر کشورها را می‌دزدند. من از احتمال مداخله واشنگتن در ونزوئلا نگرانم و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد. به نظرم این نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چطور ایالات متحده برای تغییر دولتی تلاش می‌کند.

معترض دیگری از تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا انتقاد کرد. او می‌گوید: ترامپ همواره این ایده را مطرح می‌کند که روسیه در انتخابات‌های آمریکا مداخله می‌کند اما او کسی است که در امور دیگر کشورها دخالت دارد.

مجلس ملی ونزوئلا که در کنترل اپوزیسیون است، مادورو را دولت "غاصب" دانسته است. پس از آن خوان گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا خود را رئیس‌جمهوری موقت تا زمان برگزاری انتخابات نامید.

در همین حال خورخه رودریگز، معاون امور ارتباطات، فرهنگ و گردشگری مادورو می‌گوید، گوآیدو اذعان دارد که تحت فشار سیاستمداران آمریکایی قرار دارد. او گفت: این فرد (گوآیدو) مقابل دیوسدادو کابیو، رئیس مجمع مؤسسان ونزئلا اذعان کرده است که نمی‌تواند مقابل فشار ایالات متحده استقامت کند و سیاستمداران اپوزیسیون از جمله لئوپولدو لوپز و ماریا کورینا ماچادو مدام با او تماس دارند تا پیام‌های مارکو روبیو، سناتور آمریکایی و ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیا را منتقل کنند.

این در حالیست که گوآیدو دیدار با رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا را تکذیب می‌کند. با این حال معاون مادورو فیلمی را منتشر کرد که نشان می‌دهد فردی شبیه گوآیدو وارد هتل محل اقامت کابیو شده است.

نظرات بینندگان