arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

افتتاح بازارچه مرزی مشترک پاکستان و ایران

دولت پاکستان در نقطه صفر مرزی و منطقه تفتان بازارچه مرزی مشترک با ایران افتتاح کرد.پیش از این در نشست مشترک کمیسیون مرزی پاکستان و ایران درباره افتتاح این بازارچه توافق شده بود که سرانجام طرفین توافقات خود را اجرایی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت پاکستان در نقطه صفر مرزی و منطقه تفتان بازارچه مرزی مشترک با ایران افتتاح کرد.

به گزارش فارس، دولت پاکستان در نقطه صفر مرزی و منطقه تفتان بازارچه مرزی مشترک با ایران افتتاح کرد.

پیش از این در نشست مشترک کمیسیون مرزی پاکستان و ایران درباره افتتاح این بازارچه توافق شده بود که سرانجام طرفین توافقات خود را اجرایی کردند.

«محمد رفیعی» سرکنسول ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد منطقه آزاد اقتصادی دو کشور در منطقه «میرجاوه» افتتاح می شود.

وی یکی از اهداف احداث بازارچه مرزی را تسهیل روند مبادلات تجاری دو کشور و جلوگیری از قاچاق کالا عنوان کرد.

در هشت ماهه سال جاری میزان صادرات ایران به پاکستان ۸۶۰ میلیون دلار بود و بر این اساس پاکستان هفتمین بازار کالا‌های ایرانی محسوب می‌شود.

«محمود حاجی یوسفی پور» رایزن بازرگانی ایران در پاکستان در این زمینه گفت: پایان آبان ماه سال جاری صادرات ایران به پاکستان در مقایسه با سال گذشته نشان دهنده ۲۵ درصد رشد است.

وی افزود: تراز بازرگانی ایران و پاکستان ۶۶۵ میلیون دلار به سود ایران است و حجم مبادلات تجاری دو کشور درهشت ماه گذشته افزون بر یک میلیارد دلار برآورد شده است.

اگر چه خواستگاه دولت فعلی و حزب حاکم پاکستان تمایل به سمت کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی دارد، اما به‌نظر می‌رسد که روابط اقتصادی دو کشور در حال رشد است.

نظرات بینندگان