arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
گزارش ویدیویی «vice» از بحران در ونزوئلا؛

تماشا کنید: مادورو یا گوآیدو؟ حق با کدام است؟ / استدلال‌های طرفداران این دو را ببینید

ناآرامی در ونزوئلا از سوم دی همزمان با فراخوان «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور و رئیس مجلس ملی در دعوت از هوادارانش برای شرکت در یک راهپیمایی در ونزوئلا آغاز شد. وی با حضور در جمع هوادارانش به طور نمادین سوگند خورد و خود را رئیس جمهور موقت خواند. vice در گزارشی ویدیویی به نظرات مخالفان و موافقان مادورو، رئیس جمهور و گوآیدو، رهبر مخالفن پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناآرامی در ونزوئلا از روز چهارشنبه سوم دی همزمان با فراخوان «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور و رئیس مجلس ملی در دعوت از هوادارانش برای شرکت در یک راهپیمایی در ونزوئلا آغاز شد. وی با حضور در جمع هوادارانش به طور نمادین سوگند خورد و خود را رئیس جمهور موقت خواند. آمریکا و چند کشور منطقه آمریکای جنوبی از گوایدو اعلام حمایت کردند.

به گزارش «انتخاب»، موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا قاطعانه خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد، شفاف و معتبر مطابق با استانداردهای دمکراتیک بین‌المللی و قانون اساسی ونزوئلا است.

وی تهدید کرد: چنانچه در روزهای آتی، انتخاباتی جدید با تضمین‌های ضروری تدارک دیده نشود، اتحادیه اروپا اقداماتی مقتضی را از جمله در موضوع بند 233 قانون اساسی این کشور صورت خواهد داد.

اشاره موگرینی به بندی از قانون اساسی ونزوئلا است که بر اساس آن در غیاب رئیس جمهوری، رئیس مجلس ملی ونزوئلا عهده‌دار ریاست دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات خواهد بود.

اکنون vice در گزارشی ویدیویی به نظرات مخالفان و موافقان مادورو پرداخته است.

 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
4
5
حق با اونی هست که دنبال استقلال کشورش هست و خائن اون کسی هست که با تکیه به دولت خارجی می خواد حاکم بشه
دقیقا شبیه اتفاقات سال ۸۸
نظرات بینندگان