arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

کابوس دنیای فناوری در سال 2019 چیست؟ / از ضعف تدریس مباحث تکنولوژیک تا مشکل تامین امنیت سایبری

طی سال گذشته بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری معتقد بودند که حوزه فناوری در سال 2019 به بالاترین رشد خود خواهد رسید. اما نکته جالب این است که اکنون در سال 2019 برخی از کارشناسان حوزه سایبری پیش بینی می کنند امسال بدترین سال برای امنیت سایبری خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی سال گذشته بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری معتقد بودند که حوزه فناوری در سال 2019 به بالاترین رشد خود خواهد رسید. اما نکته جالب این است که اکنون در سال 2019 برخی از کارشناسان حوزه سایبری پیش بینی می کنند امسال بدترین سال برای امنیت سایبری خواهد بود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حملات سایبری معمولا ناگهانی و به شکل پیش بینی نشده رخ می دهند اما به نظر می رسد این حملات در سال 2019 روندی صعودی خواهند داشت.

بین سپتامبر 2017 و اوت 2018، کارفرمایان ایالات متحده، نزدیک به 314،000 شغل برای حفاظت از امنیت سایبری شرکت های خود ایجاد کرنند بر همین اساس نیز افراد متقاضی شغل های مرتبط با امنیت سایبری بیشتر شده اند و هم اکنون نیروی کار سایبری فعلی کشور از مرز 714،000  گذشته و به عبارتی نسبت به سال 2017 بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

در یک مطالعه  جدید که توسط  بزرگترین انجمن غیر انتفاعی گوگل در زمینه گواهینامه های امنیتی سایبری انجام شده است، مشخص شده که در حال حاضر شکافی تقریبا برابر با 3 میلیون شغل در زمینه امنیت سایبری در سراسر جهان وجود دارد.

شرکت ها در تلاش هستند تا با تأکید بیشتر بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی یشرفت کنند اما هنوز هم مشکلات متعددی در حوزه تامین امنیت خود دارند.علت اصلی این مشکل این است که اغلب شرکت ها ترجیح می دهند افرادی با مدرک لیسانس در برنامه نویسی، علوم رایانه یا مهندسی کامپیوتر داشته باشند. آنها همچنین گواهینامه امنیت سایبری می خواهند. روی کاغذ این گونه افراد بسیار ایده آل هستند اما در عمل و در حوزه تامین امنیت سایبری چندان موفق نخواهند بود.

جالب است بدانید بسیاری از افرادی که امنیت سایبری را به خطر می اندازند حتی تحصیلات آکادمیک ندارند اما به علت هوش بالا و تجربه و اشتیاق برای آموختن مباحث جدید در این زمینه موفق می شوند. بر اساس پژوهش های موسسه (ISC) 2 که روی بیش از 3300 متخصص فناوری اطلاعات، انجام شده مشخص شده که سازمانها به اندازه کافی روی آموزش کارمندان خود و تقویت اجرای فناوری های امنیتی کار نمی کنند.

یکی از یافته های کلیدی این پژوهش این بود که 43 درصد از پاسخ دهندگان می گفتند که سازمان آنها منابع آموزشی نامناسبی را فراهم می کند و احتمال وقوع نقض امنیتی را افزایش می دهد.

دانشگاه ها نیز از آموزش ضعیف رنج می برند. درواقع تدریس مباحث امنیت سایبری آنچنان که باید قوی نیست. البته برخی کالج های محلی و اموزشگاه های خصوصی در این زمینه به خوبی سرمایه گذاری کرده اند و برخی غول های فناوری هم به جای تمرکز بر تحصیلات آکادمیک بر مهارت کارمندان خود متمرکز شده اند.

نظرات بینندگان