arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

30 سرباز نیجریه ای در حمله داعش کشته شدند

گروه تروریستی داعش شامگاه یکشنبه مدعی شد که عناصر این گروه در حمله به منطقه ای در شمال شرق نیجریه دستکم 30 سرباز نیجریه ای را کشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه تروریستی داعش شامگاه یکشنبه مدعی شد که عناصر این گروه در حمله به منطقه ای در شمال شرق نیجریه دستکم 30 سرباز نیجریه ای را کشتند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، داعش اعلام کرده طی حمله روز شنبه عناصر این گروه به روستایی در استان بورنو واقع در شمال شرق نیجریه 30 سرباز این کشور را کشته است.
در همین حال سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرد که نیروهای نظامی موفق شدند حمله عناصر بوکوحرام در روستای لومانی واقع در استان بورنو را دفع کنند.
سخنگوی ارتش نیجریه افزوده است که در این حمله تنها هشت سرباز نیجریه ای زخمی شدند.
درگیری های 9 ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از 27 هزار کشته برجای گذاشته و 1.8 میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی شده است.
بوکوحرام در اواخر ماه دسامبر کنترل دو پایگاه نظامی را در شمال شرق نیجریه در دست گرفت. به گفته کالون این حمله باعث «آوارگی گسترده» شهروندان شده است.
وی هشدار داد: درگیری های اخیر تاثیرات ویرانگری بر شهروندان بی گناه داشته و باعث بروز تراژدی انسانی شده است.
«محمدو بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در دسامبر سال 2015 اعلام کرد که بوکوحرام «از لحاظ فنی شکست خورده است.» اما وی روز چهارشنبه اظهار داشت که حملات ارتش با ناکامی هایی مواجه شده است. به گفته بوهاری، استفاده بوکوحرام از تاکتیک های چریکی و بمب گذاری انتحاری باعث خستگی سربازان از ادامه جنگ شده است.
بوهاری سال 2015 با وعده پایان دادن به جنگ و استقرار امنیت به ریاست جمهوری رسید. ماه آینده که دوباره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، این مساله به یک موضوع انتخاباتی تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان