arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

سازمان برنامه و بودجه: ۵ هزار و ۳۷۴ نفر حقوق ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی از خزانه می‌گیرند

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر تعداد حقوق بگیرانی هستند که به صورت متمرکز حقوق آنان از خزانه پرداخت می شود گفت: ۵ هزار و ۳۷۴ نفر از این افراد حقوق ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی دریافت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر تعداد حقوق بگیرانی هستند که به صورت متمرکز حقوق آنان از خزانه پرداخت می شود گفت: ۵ هزار و ۳۷۴ نفر از این افراد حقوق ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی دریافت می کنند.

به گزارش تسنیم، مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه سال آینده می خواهیم با مالیات پلکانی ضریب حقوق یکسان 20 درصد را جبران کنیم گفت: 32 هزار میلیارد تومان بار مالی این افزایش ضریب حقوقی به جز بیمه ها، عیدی و ... است.

وی افزود: نسبت هزینه های جاری به تولید ناخالص داخلی، 14 درصد ثابت است.
خانلو گفت: 1 میلیون و 593 هزار نفر تعداد حقوق بگیران هستند که به صورت متمرکز حقوق آنان از خزانه پرداخت می شود.
وی افزود: 87 درصد این افراد زیر 4 میلیون تومان حقوق می گیرند، 7 هزار و 753 نفر حقوق 7 تا 8 میلیون تومان، 6 هزار و 78 نفر حقوق بین 8 تا 9 میلیون تومان و 5 هزار و 374 نفر حقوق 9 تا 10 میلیون تومانی دریافت می کنند.
خانلو گفت: گزینه دولت در افزایش حقوق ها اعمال ضریب یکسان برای همه و دریافت پلکانی مالیات است.
وی افزود: درباره تهیه معیشت مردم نظر دولت اصلاح رویه های موجود بر اساس تأمین کالاهای اساسی با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومان است اما روش های توزیع باید آسیب شناسی شود.
خانلو گفت: راهکار این نیست که صورت مسئله را پاک کنیم و کالاهای اساسی توزیع نشود.
وی افزود: 14 میلیارد دلار که در بودجه برای تأمین کالاهای اساسی پیش بینی شده مربوط به کالاهای اساسی، یارانه، نهاده های تولید و دارو و تجهیزات پزشکی است.
خانلو گفت: صرفه جویی در هزینه های شرکت های دولتی معنادار نیست.
وی افزود: شرکت های دولتی بر اساس "درآمد هزینه" و قانون تجارت اداره می شوند و به دولت سود سهام و مالیات که در مجموع 75 درصد می شود پرداخت می کنند.
خانلو گفت: 25 درصد از این رقم مربوط به مالیات و 50 درصد سود ویژه است در حالی که از شرکت های خصوصی فقط 25 درصد مالیات گرفته می شود.
وی افزود: صرفه جویی در شرکت های دولتی موجب درآمدزایی برای دولت نمی شود و این از اساس درست نیست.
خانلو گفت: آنچه که در بودجه شرکت های دولتی به عنوان سایر پرداخت ها آمده است مربوط به شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی یا یارانه گندم و ... است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
آیا در این آمار، پزشکان لحاظ شده اند؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
مالیات برای شغل دوم باید بیشتر اخذ شود
در کشورهای اروپایی اگر یک پزشک در یک دانشگاه استخدام است یک مالیات مشابه سایر کارمندان دولت می دهد که پلکانی است
حالا اگر مطب هم تاسیس کند و از مطب درآمد داشته باشد مالیاتی که برای این شغل دوم پرداخت می کند بیشتر است
علت آن هم این است که آن ها سعی می کنند مشاغل به طور عادلانه بین افراد تقسیم شود و یک نفر هم یک ردیف شغلی در دولت و هم یک امکان شغلی در بازار آزاد را نگیرد و هم این که افرادی که دارای یک شغل هستند همان یک شغل را بهتر انجام می دهند
همچنین مثلا یک مهندس در دولت کار می کند یا یک استاد دانشگاه یک مالیات می دهد حالا اگر همان فرد رفت و وارد کار ساخت و ساز ملک هم شد برای این فعالیت شغلی دوم مالیات بیشتری می دهد
این امر احتمالا در داخل ایران خیلی مخالف پیدا می کند ولی واقعا جامعه را به سمت عدالت پیش می برد
اگر یک پزشک توانایی درمانی بالا دارد و فکر می کند که از مطب خود خیلی درآمد دارد واقعا در دانشگاه فرد دیگری باید جای او را بگیرد هم جا برای استخدام پزشکان تازه کار بار می شود و آن پزشک متبحر می تواند برای بالا بردن کیفیت آموزشی در دانشگاه با دانشگاه به طرق دیگر همکاری کند بدون این که جای یک فرد دیگر را گرفته باشد مطمئن باشید کیفیت کار آن دکتر در مطب هم بهتر خواهد شد
برای رسیدن به مطب هم از ساعت کارش در دانشگاه نخواهد زد
اما این کار با اجبار در جاهای دیگر دنیا انجام نمی شود و ابزار آن همان مالیات است وقتی فردی با دو شغل مجبور می شود برای شغل دوم مالیات بیشتری بدهد کم کم خودش به این نتیجه می رسد که یکی از شغل ها را انتخاب کند به نفعش است و عملا یک جا را خالی می کند و به شغلی می پردازد که از بین آن دو شغل به هر دلیلی بیشتر به آن علاقه دارد
اگر روزی این قانون در ایران اجرا شود واقعا این همه بیکاری هم نخواهیم داشت
نظرات بینندگان