arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

رییس دیوان محاسبات: اولین گزارش تفریغ بودجه به صورت الکترونیکی تقدیم مجلس شد

رییس دیوان محاسبات گفت: امسال برای اولین بار گزارش تفریغ بودجه سال 1396 را به صورت تمام الکترونیکی تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دیوان محاسبات گفت: امسال برای اولین بار گزارش تفریغ بودجه سال 1396 را به صورت تمام الکترونیکی تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم.

به گزارش ایرنا، عادل آذر در ابتدای جلسه علنی امروز - دوشنبه- مجلس گزارشی در مورد تفریغ بودجه سال 96 کل کشور به نمایندگان ارائه کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس ماده 219 آیین نامه داخلی وظیفه این دیوان تقدیم گزارش تفریغ بودجه سال قبل تا پایان دی ماه به مجلس شورای اسلامی است.
رییس دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: این گزارش در 29 دی ماه تقدیم شد و طبق روال مجلس هیات رییسه اجازه داد که این گزارش قرائت شود.
آذر با بیان این که تفریغ 96 نسبت به گذشته دو بخش متفاوت دارد، اظهار داشت: نخست اطلاعات مربوط به تفریغ بودجه شرکت هاست که همیشه از مطالبات نمایندگان بوده است، بخش دیگر مربوط به حسابرسی عملکرد است که علاوه بر سه بخش متعارف سالانه این دو بخش جدید اضافه شده است.
وی تصریح کرد: گزارش تفریغ بودجه سال 96 به عنوان 29 گزارش تفریغ بودجه بعد از انقلاب اسلامی با استناد به اصل 55 قانون اساسی و ماده 219 آیین نامه داخلی مجلس علارغم کاهش مدت زمان دو ماهه دیوان محاسبات در موعد مقرر تهیه و به رییس مجلس تقدیم شد.
وی ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه در 500 صفحه و برای اولین بار در سامانه نظارت الکترونیکی در سطح کشور آماده شد، در ابتدای سال سوم قرار بود سیستم نظارت الکترونیکی را نهایی و استفاده کنیم و برای آن سرمایه گذاری زیادی شده بود.
وی تصریح کرد: امروز ما توانستیم برای اولین بار گزارش تفریغ بودجه سال 96 را از به صورت الکترونیکی تدوین کنیم.

نظرات بینندگان