arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

داعش مسئولیت بمب گذاری‌ مرگبار فیلیپین را برعهده گرفت

اوایل روز یکشنبه، یک وسیله انفجاری در کلیسایی واقع در استان سولو منفجر شد و یک بمب دیگر در نزدیک ورودی آن منفجر شد. این حمله دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشت و چندین نفر هم مجروح شدند.داعش مسئولیت بمب گذاری در استان سولو در جنوب فیلیپین را برعهده گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت دو بمب گذاری مرگبار در جنوب فیلیپین را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه اطلاعاتی "سایت" آمریکا که مسئول نظارت بر فعالیت‌های افراط گرایی است روز یکشنبه گزارش داد، داعش مسئولیت بمب گذاری در یک کلیسا در استان سولو در جنوب فیلیپین را که روز یکشنبه رخ داد، برعهده گرفته است.

اوایل روز یکشنبه، یک وسیله انفجاری در کلیسایی واقع در استان سولو منفجر شد و یک بمب دیگر در نزدیک ورودی آن منفجر شد. این حمله دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشت و چندین نفر هم مجروح شدند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این حمله تروریستی را محکوم و بر حمایت این سازمان از دولت و ملت فیلیپین تاکید کرد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: گوترش این حمله را که ۲۷ ژانویه رخ داد، محکوم می‌کند و مراتب همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان ابراز داشته است.

در جریان انفجار دو بمب در کلیسایی در جنوب فیلیپین دست‌کم ۲۱ تن کشته و بیش از ۷۰ تن زخمی شدند. این انفجارها چند روز پس از برگزاری انتخابات منطقه‌ای برای تشکیل یک منطقه خودمختار جدید برای مسلمانان رخ می‌دهد.

سخنگوی ارتش منطقه‌ای فیلیپین به خبرگزاری فرانسه گفته بود، انفجار اول صبح یکشنبه به وقت محلی در زمان انجام مراسمی درون یک کلیسای کاتولیک در جزیره "جلو" واقع در جنوب فیلیپین رخ داد و پس از آن یک بمب دیگر هم منفجر شد.

نظرات بینندگان