arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

الجزیره: ارز مجازی ایرانی، این هفته رونمایی می‌شود

ایران از ارز مجازی خود با حمایت دولت در کنفرانس سیستم های پرداخت و بانکداری الکترونیک در تهران در هفته جاری رونمایی می‌کند .ایران از اول نوامبر با تحریم های جدید آمریکا روبه رو است. ایران قبلا قصد داشت از ابزارهای مالی بر پایه بلاک چین به عنوان راهی برای ازبین بردن محدودیت های رشد اقتصادیش استفاده کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ایران از ارز مجازی خود در هفته جاری رونمایی می‌کند .

به گزارش الجزیره ، ایران از ارز مجازی خود با حمایت دولت در کنفرانس سیستم های پرداخت و بانکداری الکترونیک در تهران در هفته جاری رونمایی می‌کند .

ایران از اول نوامبر با تحریم های جدید آمریکا روبه رو است. این کشور قبلا قصد داشت از ابزارهای مالی بر پایه بلاک چین به عنوان راهی برای ازبین بردن محدودیت های رشد اقتصادیش استفاده کند .

بنابراین یک ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی (CBDC) منتشر شده که می تواند یک ارز مجازی با پشتوانه ریال باشد. به نظر میرسید تهران بتواند جایگزینی برای سوئیفت بسازد. سوئیفت یک سیستم پرداخت جهانیست که دسترسی برخی بانک‌های ایرانی به آن قطع شده است .

هنوز از امکان اجرایی شدن وسیع این طرح اطمینان وجود ندارد ولی کاربردهای جزئی تر از این ارز دیجیتال مثل پرداخت مشتریان احتمالا قابل اجراست.

یک متخصص بلاک چین گفت:« این ارزهای مجازی احتمالا نمی توانند به خاطر طبیعت متمرکزشان جایگزین بلاک چین شوند ولی وجودشان بی ضرر است» .

ایران یکی از چندین کشوری است که قصد دارد ارزهای دیجیتال متمرکز منتشر کند .

پروژه روسیه، روبل مجازی، هنوز چند سال تا انتشار فاصله دارد ‌. ارز دیجیتال ونزوئلا، پترو، در جریان است ولی با اتهامات مختلف غیرقابل قانونی بودن مواجه شده است .

به گفته یکی از امضاکنندگان قرارداد بلاک چین چینپوینت بین ایران، روسیه و ارمنستان، ایران در حال توسعه شیوه بلاک چین برای جایگزینی سوئیفت است .

یوری پریپاچکین، رئیس مجمع روسی صنعت مجازی و بلاک چین گفت:« طبق اطلاعات ما، یک مدل ایرانی از سوئیفت در راه است» .

در دسامبر، قانونگذاران آمریکا هشدار دادند که هر شکلی از ریال مجازی را تحریم خواهند کرد .

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان